جدیدترین مقالات

...
فضای مجازی و ساخت گلوله برفی اخلاقی فضای مجازی و ساخت گلوله برفی اخلاقی ⛄️ این که تصویر کارهای ساده ای چون مساعدت یک فروشگاه به افراد کم درآمد یا برداشتن زباله از روی زمین را در فضای مجازی منتشر کنیم واقعا فایده ای دارد؟ پاسخ: بله. خیلی زیاد. نظریه «اثر گلوله برفی» می‌گوید هر چیز به ظاهر کوچک طی یک فرایند می‌تو اند به چیزی بزرگ تر و مهم تر تبدیل شود. مثل یک گلوله برف که در ابتدا کوچک است ولی با غلطیدن در شیب کوه تبدیل به یک گلوله بزرگ می‌شود.

سه شنبه ۱ آبان ۳
نقش «فرم» در تولید مجتوای اخلاقی فضای مجازی نقش «فرم» در تولید مجتوای اخلاقی فضای مجازی فضای مجازی یک #رسانه است و در رسانه صِرف داشتن محتوای خوب و مفید برای تاثیرگذاری بر مخاطب کافی نیست. ذائقه کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان زیباپسند است و گاه حتی فرم برای آنها مهم تر از محتواست. همین موجب شده که بسیاری از بلاگرها و سلبریتی ها محتوای بی فایده و گاه غیراخلاقی خود را به راحتی به خورد آنان بدهند و از میان آنها یارگیری کنند. يكشنبه ۲۹ مهر ۳📲  چالش اخلاقی زباله های الکترونیکی 📲 چالش اخلاقی زباله های الکترونیکی 📺 تولیدکنندگان بایستی حتی المقدور از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده کنند. کاربران هم وظیفه دارند به جای رها کردن در طبیعت، آنها را به موسساتی که برای تفکیک و بازیافت این زباله ها تاسیس شده تحویل دهند.
👋🏽«اخلاق فناوری اطلاعات» فقط درباره انتشار محتوای غیراخلاقی نیست. آسیب های مخربی که این فضا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بر محیط زیست دارد نیز از منظر اخلاقی باید مورد بحث قرار گیرد.

دوشنبه ۲۳ مهر ۳
سرچ در گوگل هم موجب افزایش گرمای جهانی می‌شود؟ سرچ در گوگل هم موجب افزایش گرمای جهانی می‌شود؟ 🌿از این رو مسوولیت اخلاقی کسانی که دغدغه محیط زیست را دارند این است که وظایف و مسوولیت های همه افراد و مراکز مرتبط با فضای مجازی را درباب کاهش گرمای جهانی تبیین کرده و برای ملزم کردن آنها به مراعات این وظایف از ظرفیت های گوناگون، از جمله خود فضای مجازی، استفاده کنند؛ چرا که «ما یک زمین بیشتر نداریم». يكشنبه ۲۲ مهر ۳🍄چگونه با فالو کردن، به حفظ محیط زیست کمک کنیم؟ 🍄چگونه با فالو کردن، به حفظ محیط زیست کمک کنیم؟ 🌿برای پیشگیری از این وضعیت و فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست، به راحتی می‌توان از فضای مجازی استفاده کرد. مثلا برخی بلاگرها دراین زمینه ابتکار جالبی به خرج داده اند و گفته اند به ازای هر فالوور یک زباله را از محیط جمع می‌کنند و به ازای مثلا صد فالوور یک نهال می‌کارند. آنها با انتشار تصاویر این فعالیت ها در شبکه های اجتماعی هم فالوور جمع می‌کنند هم دیگران را به حفظ محیط زیست تشویق می‌کنند.
شنبه ۲۱ مهر ۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار