

🟢 حقالله؛ حقیقتی بلاکشده در فضای مجازی (قسمت ۱۰ و پایانی)
▪️فضای مجازی بهمثابه دستاورد عصر مدرنیته، بسترساز برخی چالشهای کلامی است، که یکی از آنها مسئله «غیاب یا اختفای خداوند» Divine hiddenness است. چه این اصطلاح را بهمعنای عدم وجود خداوند بدانیم چه بهمعنای ناکافی بودن ادله اثبات او یا عدم تمایلش به نشان دادن خود، در هر صورت اینها بیانگر نوعی بحران و تردید در خداباوری بخشی از جامعه است.
سه شنبه ۴ آذر ۴
🟢 حقالله؛ حقیقتی بلاکشده در فضای مجازی (۹)
▪️«دستانی که کمک میکنند بهتر از دستانی است که به دعا بلند میشوند»، «دین ما یکی است و آن هم دین انسانیت». اینگونه جملات که بهفراوانی در فضای مجازی منتشر و مورد تشویق برخی کاربران قرار میگیرد، هرچند ظاهری زیبا دارد ولی از آنجا که «دوگانهسازی» و ایجاد تضاد بین اعتقاد به خدا و کمک به انسانها را القا میکند نوعی خلافگویی و تحریف حقیقت است و از این منظر کاری غیراخلاقی بهشمار میآید.
دوشنبه ۳ آذر ۴
یا زهرا(س)
یا زهرا(س)
يكشنبه ۲ آذر ۴
🟢 حقالله؛ حقیقتی بلاکشده در فضای مجازی (۸)
🖌 این که دعوت به سوی خداوند یکی از حقوق او بر گردن خداباوران است یک نکته است و این که این کار با چه «شیوه» و «ابزار»هایی باید انجام شود نکته ای دیگر. مبلغان دین اگر از دومی عافل شوند در وصول به اولی هم موفقیت لازم را نخواهند داشت.
يكشنبه ۲ آذر ۴
🟢 حقالله؛ حقیقتی بلاکشده در فضای مجازی (۷)
در سنت اسلامی، مساجد و اماکنی چون کعبه و حرمهای پیامبر(ص) و ائمه(ع) بهترین محل برای ادای «حق عبادت خداوند» است؛ و فرد با حضور در آنها بهتر یک فضای قدسی Sacred Space را تجربه میکند. اما امروزه حضور دائمی انسان در فضای مجازی، و استفاده از فناوریهای بازنمایی واقعیت، موجب شکلگیری نوعی معابد دیجیتال Digital Temples شده و تجربه زیستن در «مکان مقدس» را با چالشهای جدی مواجه کرده است. این موضوع چند وجه دارد:
شنبه ۱ آذر ۴
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24