جدیدترین مقالات

...
چالش نسلی درباره کارکرد اخلاقی دوگانه هوش مصنوعی چالش نسلی درباره کارکرد اخلاقی دوگانه هوش مصنوعی بدیهی است که فضای مجازی و هوش مصنوعی درکنار مزایای فراوان و غیرقابل انکار خود، بستری برای چالش های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی نیز هست. شیفتگی به یکی و چشم بستن از دیگری، چه از سوی کاربران باشد چه از سوی مدیران، مانع از یک نگاه «منصفانه» و «واقع بینانه» و در نتیجه، سیاستگذاری درست و برنامه ریزیِ قابل اجرا می‌شود. طبیعتا ممکن است جامعه مدیران، که عمدتا جزو نسل بزرگترها هستند، و جامعه کاربران، که بخش عمده ای از آنان جوانان و نوجوانان هستند، درباره اصل این کارکرد دوگانه اخلاقی یا مفاهیم و مصادیق آن، همچنین روش مواجهه با آنها با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. نباید بگذاریم این اختلافات تبدیل به استخوان لای زخم شود، بلکه با راه اندازی یک «گفت وگو»ی دوطرفه که مبتنی بر ادراک و احترام و اعتماد متقابل باشد به حل یا کاهش شکاف ایجاد شده مدد رسانیم. در این زمینه بهره گرفتن از گروه های مرجع و واسطه که مورد پذیرش طرفین باشد می‌تواند کمک فراوان نماید. رسانه های رسمی و غیررسمی و از جمله خود فضای مجازی هم می‌توانند بستر شکل گیری و اطلاع رسانی در این زمینه باشند.
سه شنبه سی ام مرداد ۰۳
🌀معین زِد، نسل زِد، رابطه ذهن و زبان 🌀معین زِد، نسل زِد، رابطه ذهن و زبان اگر #سلبریتی های این نسل به گونه ای متفاوت می‌گویند، می‌پوشند و رفتار می‌کنند، و اگر نسل جدید با این متفاوت بودن همراهی و گاه آن را تقلید می‌کند، و اگر ما با آن مخالفیم باید در صدد شناسایی «علل، عوامل، زمینه ها، پیامدها و منطق» این تحولات باشیم، و به ویژه از نقش فضای مجازی در این میان غافل نشویم. تابتوانیم روش مواجهه درست وموثر با این نسل را پیدا و خطاهای آنان را اصلاح کنیم.وگرنه،با سرزنش و تحقیر و تمسخر آنها راه به جایی نخواهیم برد؛سهل است که شکاف بین نسلی را عمیق تر هم خواهیم کرد.

سه شنبه سی ام مرداد ۰۳
📚تدریس نکید برای نسل جدید، اگر... 📚تدریس نکید برای نسل جدید، اگر... گر شرایط زیر را ندارید به هیچ وجه تدریس برای #نسل_جدید را قبول نکنید؛ چون هم به ضرر خودتان است هم آنها. هر دو ناراضی. اینها بچه های عصر #شبکه_های_اجتماعی و فضای مجازی هستند و اخلاق و روحیات شان با نسل گذشته تومانی هفت صنار توفیر می‌کند. پس اگر:
1. شفقت و مهربانیِ پیامبر
2. صبر ایوب
3. پشتکار نوح
4. ادب لقمان
5. ایثار ابراهیم
6. منطق و استدلال ابن سینا
7. حکمت و فرزانگی ملاصدرا
یکشنبه بیست و هشتم مرداد ۰۳
تتلوها و تخریب اخلاقی یک نسل تتلوها و تخریب اخلاقی یک نسل فضای مجازی از یک جهت دوره سخت شدن کارهای ساده است. قبلا کار نادرست شما موجب آزار چند نفر می‌شد و با یک عذرخواهی و جبران، مسئله حل می‌شد، ولی اکنون دیگر چنین چیزی مقدور نیست. از این روست که باید قبل از انجام هر کاری در فضای مجازی ابتدا ده بار آن را گز کنیم و سپس پاره نماییم. و در این میان کسانی چون سلبریتی ها البته باید به جای ده بار، صدبار بسنجند و یک بار منتشر کنند. شنبه بیست و هفتم مرداد ۰۳ 🕌 مساجد، سنت دینی و عصر شبکه های اجتماعی 🕌 مساجد، سنت دینی و عصر شبکه های اجتماعی #مساجد_محلات یکی از مهمترین پایگاه های حفظ سنت دینی در برابر امواج #مدرنیته، و حفظ هویت و انسجام اجتماعی و حتی تربیت اخلاقی نسل جدید است. به شرط این که اهمیت این موضوع را دریابیم و متناسب با #تحولات_اجتماعی بازسازی کنیم.
راستی، امام جماعت عصر #شبکه‌های_اجتماعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
جمعه بیست و ششم مرداد ۰۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار