جدیدترین مقالات

...
🟣 حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت 2) 🟣 حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 2) شناخت نسل جدید باید بر اساس نگاه مثبت و تعاملی با این نسل و از سر همراهی و همدلی و قائل شدن شخصیت و احترام برای آنها باشد. این کار به شرطی قرین موفقیت خواهد بود که جوان و جوانی به عنوان مجموعه ای از ویژگی‌‌‌‌های مثبت همچون شور و نشاط، کنجکاوی و جستجوگری، تعالی طلبی و میل به پیشرفت، علاقمندی، عشق و محبت طلبی نگاه شود. غفلت از این نگاه، راه را بر همدلی و همراهی بسته و باعث خواهد شد نسل جدید نسبت به پذیرش مبلغان و منادیان دین و دین داری، و در مواردی خود دین، از خود علاقه چندانی ابراز نکند.
جمعه بیست و هفتم آبان ۰۱
حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت ۱ ) حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت ۱ ) 🔹متن زیر (که در چند قسمت تقدیم می‌شود) بازنشر مقاله ای است که در سال 1385 منتشر شده است. بچه هایی که زمان نگارش این مقاله به دنیا آمده اند الان حدود شانزده ساله اند و مباحث مطرح شده، درباره آنان هم صدق می‌کند.
تعامل سازنده و تاثیر گذار بین روحانیان حوزه‌‌‌‌های علمیه و جوانان جامعه آنگاه حاصل خواهد شد که هر دو طرف به وظایف و مسئولیت‌‌‌‌های خود آگاهی یافته و به طور جدی در صدد ایجاد گشایش در این مسیر باشند.
پنج شنبه بیست و ششم آبان ۰۱
بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌‌‌‌‌های نهاد‌‌‌‌های پژوهشی است بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌‌‌‌‌های نهاد‌‌‌‌های پژوهشی است حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی با اشاره به اینکه اساس و قدم‌‌‌‌‌های اولیه در تحقیق و پژوهش با ایده پردازی شکل می‌گیرد، گفت: بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌‌‌‌‌های نهاد‌‌‌‌های پژوهشی ما است، سازمانی که می‌خواهد پیشرفت کند باید ایده‌ها را جدی بگیرد، هر چند به ظاهر غیرمعقول به نظر بیاید. چهارشنبه چهارم آبان ۰۱  ♦️ حوزه‌‌‌‌های علمیه و ضرورت تربیت طلابِ اَخفاپژوه ♦️ حوزه‌‌‌‌های علمیه و ضرورت تربیت طلابِ اَخفاپژوه طلابِ اَخفاپژوه بايستي در چند زمينه به طور تخصصي آموزش ببينند: ماهيت و کارکردهاي فناوري اطلاعات، روش ايده پردازي اخلاقي، روش بهره گيري از آموزه هاي ديني درباره موضوعات نوپديد از قبيل فناوري اطلاعات، و روش پژوهش و نگارش.
چهارشنبه بیست و سوم شهریور ۰۱
💢 نیورالینک: پیوند مغز با کامپیوتر آری، با اخلاق چطور؟ 💢 نیورالینک: پیوند مغز با کامپیوتر آری، با اخلاق چطور؟ آنچه تاکنون درباره پروژه نیورالینک منتشر شده نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند از نظر اخلاقی کارکردی دوگانه داشته باشد. یعنی می‌تواند با کارهایی چون بهبود بخشیدن به فعالیت افراد معلول، درمان آلزایمر، توان بخشی بدن بعد از آسیب دیدگی، اصلاح حافظه، و بهبود ارتباط بدن با اندام‌‌‌‌های مصنوعی موجب کاهش درد و رنج انسان ها شود.
اما از سوی دیگر با نگاهی آینده پژوهانه می‌توان پیش بینی کرد این فناوری موجب برخی چالش‌‌‌‌های اخلاقی شود، که از آن جمله است:

جمعه هجدهم شهریور ۰۱
آمار سایت
مشاهده کامل آمار