جدیدترین مقالات

...
نشست علمی: تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم نشست علمی: تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم در بررسی های مربوط به اخلاق در فضای مجازی، یکی از مهم ترین و جدی ترین چالش ها بحث «تزاحم اخلاقی» است. تزاحم اخلاقی یعنی قرار گرفتن شخص، در برابر انتخاب دو یا چند وظیفه اخلاقی که انجام همه آنها برای او مقدور نیست لذا سر دوراهه یا تزاحم قرار می‌گیرد.
همه افرادی که به گونه ای با فضای مجازی درارتباطند دچار تزاحم اخلاقی می‌شوند عنوان کرد که پاسخگویان به فضای مجازی هم می‌توانند دچار این تزاحم شوند. این تزاحم پیامدهایی چون تردید و تحیر در مرحله عمل و آزردگی روحی و عذاب وجدان را برای فاعل اخلاقی به دنبال دارد.
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
نشست علمی: فضای مجازی و سبک زندگي اخلاقی؛ دوگانۀ روایت / عاملیت نشست علمی: فضای مجازی و سبک زندگي اخلاقی؛ دوگانۀ روایت / عاملیت نشست علمی «فضای مجازی و سبک زندگی اخلاقی؛ دوگانه روایت و عاملیت» با ارائه حجج الاسلام حسینعلی رحمتی و محمد کاویانی به دبیری سبحان نقدی پور روز دوشنبه 25 دی ماه 1402 در محل دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد.
گزارش این نشست را در ادامه مطالعه کنید
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
نشست علمی ضرورت و ظرافت های پاسخ گویی به سوالات اخلاقی نسل جدید درباره فضای مجازی نشست علمی ضرورت و ظرافت های پاسخ گویی به سوالات اخلاقی نسل جدید درباره فضای مجازی گروه اخلاق و مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نشست علمی ضرورت و ظرافت های پاسخ گویی به سوالات اخلاقی نسل جدید درباره فضای مجازی با ارائه حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی و دبیری علمی حجت الاسلام خالصی را برگزار کرد. لازم به ذکر است زمان این نشست سه شنبه 19 دی 1402، ساعت: 15:30 الی 17:30 در سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی بود.
گزارش این نشست را در ادامه میخوانید
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
کرسی علمی ترویجی اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی کرسی علمی ترویجی اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی
ارائه دهنده: سبحان نقدی پور
ناقد: حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی
دبیر علمی: حجت الاسلام مهدی عزیزی
گزارش نشست را در ادامه مطلب بخوانید
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
کتابی تعامل محور درباره تزاحم اخلاقی و  فضای مجازی کتابی تعامل محور درباره تزاحم اخلاقی و فضای مجازی 💢بسوی کتابی تعامل محور درباره اخلاق فضای مجازی

حسینعلی رحمتی، «تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی»، قم: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، چاپ اول، 1401، 263ص، 110هزارتومان.

✍️کتاب ضمن معرفی برخی از مهم ترین مشکلات فراروی تصمیم گیری اخلاقی در شبکه های اجتماعی سعی کرده راهکارهایی در این زمینه ارایه کند.

🔻کتاب حاضر از معدود آثار (وشاید اولین کتابی) است که سعی کرده فرایندی #تعاملی با مخاطب را آغاز کند. از این رو در برخی موارد با درج #بارکد به مخاطب کمک کرده که خیلی سریع به منابعی برای مطالعه بیشتر درباره موضوع دسترسی پیدا کند. این البته نخستین گام است و تا رسیدن به یک #کتاب_تعامل_محور کارهای دیگری نیز باید انجام شود.
👈🏿برای خرید اینترنتی کتاب کلیک کنید B2n.ir/q10860

چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار