جدیدترین مقالات

...
کتابی تعامل محور درباره تزاحم اخلاقی و  فضای مجازی کتابی تعامل محور درباره تزاحم اخلاقی و فضای مجازی 💢بسوی کتابی تعامل محور درباره اخلاق فضای مجازی

حسینعلی رحمتی، «تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی»، قم: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، چاپ اول، 1401، 263ص، 110هزارتومان.

✍️کتاب ضمن معرفی برخی از مهم ترین مشکلات فراروی تصمیم گیری اخلاقی در شبکه های اجتماعی سعی کرده راهکارهایی در این زمینه ارایه کند.

🔻کتاب حاضر از معدود آثار (وشاید اولین کتابی) است که سعی کرده فرایندی #تعاملی با مخاطب را آغاز کند. از این رو در برخی موارد با درج #بارکد به مخاطب کمک کرده که خیلی سریع به منابعی برای مطالعه بیشتر درباره موضوع دسترسی پیدا کند. این البته نخستین گام است و تا رسیدن به یک #کتاب_تعامل_محور کارهای دیگری نیز باید انجام شود.
👈🏿برای خرید اینترنتی کتاب کلیک کنید B2n.ir/q10860

چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
🔹چند منبع درباره فضای مجازی و  تربیت دینی 🔹چند منبع درباره فضای مجازی و تربیت دینی 🔹چند منبع درباره فضای مجازی و تربیت دینی چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲ فمینیسم و تکنولوژی فمینیسم و تکنولوژی مواجهۀ فمینیسم باتکنولوژی، نویسنده: جودی وایسمن، مترجم: نوشین شاهنده، نشرکرگدن.

کتاب به بررسی نقش مناسبات جنسیتی در شکل‌گیری و توسعۀ #تکنولوژی و نیز نقش تکنولوژی در حفظ یا تغییر این مناسبات می‌پردازد.
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲
کرسی علمی- ترویجی “اخلاق هک و نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای” کرسی علمی- ترویجی “اخلاق هک و نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای” کرسی علمی ترویجی پژوهشگاه با عنوان "اخلاق هک و نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای" با حضور حجت الاسلام دکتر علیرضا آل بویه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان ارائه کننده و حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث و حجت الاسلام دکتر امیر غفوری به عنوان ناقدین برگزار می‌گردد چهارشنبه بیست و هفتم دی ۰۲ زن، زنانگی، اخلاق، فضای مجازی: سوژه هایی برای تحقیق و تامل (۱) زن، زنانگی، اخلاق، فضای مجازی: سوژه هایی برای تحقیق و تامل (۱) فضای مجازی برای دختران نسل جدید صرفا «ابزار»ی برای ارتباط یا سرگرمی و وقت گذرانی نیست، بلکه، فراتر از آن، زیست جهانی است که در آن زندگی می‌کنند، می‌اندیشند و اندیشیده می‌شوند، شخصیت شان قوام می‌یابد، با دنیا(ها)ی جدیدی آشنا می‌شوند، ساحت هایی که در فضای فیزیکی به دلایل مختلف امکان تجربه اش را نداشته اند به زندگی می‌نشینند، زنانگی و جنسیت خود را مورد بازیابی و بازاندیشی قرار می‌دهند، در این زمینه صداهای متفاوت را می‌شنوند و با دیدگاه های سنتی (چه در سنت دینی چه سنت ملی) مقایسه می‌کنند، و براساس این سنجشگری ها گاه هویت جدیدی از زن و زنانگی را برای خود تعریف می‌کنند و بر اساس آن، زیست و زندگی جدیدی را برای خود طراحی می‌نمایند. نه آن دیدگاه ها و نه این انتخاب ها همگی لزوما درست و قابل دفاع نیست، ولی به هر حال کسانی که می‌خواهند دیدگاه اسلامی درباره زن و زنانگی را تبیین و تبلیغ، و از آن مهم تر، برایش سیاستگذاری و برنامه ریزی کنند، گریز و گزیری از این ندارند که با «فضای مجازی» به عنوان زیست جهان جدید دختران امروزی به طور علمی، دقیق، واقع بینانه و منصفانه آشنا شوند و با توجه به آن، دیدگاه اسلام را بیان کنند.
جمعه بیست و چهارم آذر ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار