

ما، نسل زد، و تحولات نسلی(4)چه باید کرد؟(بخش دوم)
هرگونه مواجهه بزرگترها با تغییر و تحولات هنجاری، دینی، فرهنگی و اجتماعی نسل جدید بستگی دارد به «نوعِ نگاه» آنها به این نسل. بنابراین، بزرگترها چه با گفتار و رفتار این نسل موافق باشند چه مخالف، قبل از هرچیز باید تکلیف خود را در این زمینه مشخص کنند. مانند پدر و مادری که فرزندشان در یکی دو درس نمره قبولی نگرفته است. آنها میتوانند او را تحقیر و سرزنش و متهم به سربه هوا بودن و بی عرضه گی کنند و حتی کتکش بزنند، یا این که برعکس، با اشاره به درس هایی که نمره قبولی گرفته به او اعتماد به نفس بدهند، کمکش کنند تا علت نمره نیاوردن را پیدا کند و برای رفع آنها تلاش نماید.
يكشنبه ۷ مرداد ۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی(۳)چه باید کرد؟(بخش اول)
سوای از این که با رفتارهای نسل جدید موافق باشیم یا نه، با توجه به قرائن و شواهد فراوان باید بپذیریم که این تغییر و تحولات وجود دارد و هر چه جلوتر میرویم بیش از پیش خود را نشان خواهد داد. پذیرش واقعیت موجب میشود که در صدد بررسی و تحلیل آن برآییم و به دنبال چاره باشیم. تجربه چند دهه گذشته نشان داده که غفلت یا تغافل از این تغییر و تحولات، یا برخوردهای یک طرفه و غیرواقع بینانه یا صرفا سلبی با آنها نه تنها مانع تداوم شان نمیشود، بلکه ما را از اقدام به موقع و موثر هم باز میدارد.
حوزه های علمیه، فضای مجازی و تحولات نسلی
متاسفانه سخن درستی است. در جامعه ایران که بافت جامعه و نوع حکومت آن با دین پیوند خورده است، #حوزه_های_علمیه نخستین گروهی هستند که باید منطق و سیر این تحولات، عوامل موثر بر آن از جمله فضای مجازی، چالش های اخلاقی ناشی از این تحولات، و نوع مواجهه با آن را، نه تنها فقط در زمان حال که حتی نسبت به #آینده رصد کنند و خود را برای ایفای نقش مناسب در این عرصه آماده کنند.از این منظر، حوزه های علمیه امروزه به معنای واقعی در سر یک پیچ تاریخی هستند، و فرصت ها در حال از دست رفتن است.
سه شنبه ۲ مرداد ۳
‼️آن گونه نیستند که در فضای مجازی مینُمایند
سمت راست: هر روز ویدیوهای عاشقانه میگذاشتند و قربان صدقه هم میرفتند. گفته بودند تا ابد با هم میمانند. نماندند. با هم اختلاف پیدا کردند و دختر مدتی پیش خودکشی کرد.
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24