جدیدترین مقالات

...
مجموعه ويديوهاي اخلاق در فضاي مجازي (1) مجموعه ويديوهاي اخلاق در فضاي مجازي (1) در هر يک از اين ويديوها يکي از موضوعات، مباحث و چالش هاي اخلاقي مربوط به فضاي مجازي مطرح مي شود.اين مجموعه به همت «مجمع عالي حکمت اسلامي قم» تهيه شده است.
جلسه اول: چرا در فضاي مجازي کمتر احساس مسووليت مي کنيم؟ و چرا مراعات اخلاق در اين فضا هم لازم است؟
چهارشنبه نهم آذر ۰۱
🔻حوزه های علمیه و  نسلِ شبکه‌مندِ «لیروا منکم» 🔻حوزه های علمیه و نسلِ شبکه‌مندِ «لیروا منکم» گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه ما، حوزه های علمیه را با نسل جدیدی از مستمعان مواجه کرده که یکی از مهم ترین ویژگی های شان حضور در فضای مجازی و انس با شبکه های اجتماعی است. به همین خاطر چنانچه روحانیون مناسبات حاکم بر این شبکه ها و فضای زیستی این مستمعانِ شبکه‌مندِ «حاضر ولی غایب» را نشناسند، در انجام وظایف تبلیغی خود با چالش های فراوان مواجه خواهند شد. پنج شنبه سوم آذر ۰۱ حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 4 و پایانی) حوزه‌‌‌‌های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 4 و پایانی) هر نسلی برای خود فضای گفتمانی و گفتاری ویژه ای دارد. از آنجا که زبان به معنای عام آن وسیله ای برای ایجاد ارتباط است، شناخت و استفاده درست از آن در ایجاد همدلی و انس با نسل جدید موثر است. بدیهی است با توجه به شرایط نوپیدای دنیای امروز و تحولات نسلی ایجاد شده در جامعه ما، امروزه نمی‌توان به راه های پیشین و کانال های قبلی ارتباط با جامعه، به ویژه نسل جوان، بسنده کرد. دوشنبه سی ام آبان ۰۱ حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت 3) حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 3) حوزه های علمیه در مواجهه با نسل جدید، نه تنها باید وضعیت فعلی آنان ر ا بشناسند و به طور معقول و منطقی با آن مواجه شوند، بلکه لازم است آینده های کوتاه مدت و دراز مدتی که در پیش است را نیز در نظر بگیرند. بایسته است که از هم اکنون مطالعاتی جدی برای «آینده پژوهی» در حوزه های علمیه شکل گیرد و با توجه به سیر تحولات همه جانبه جامعه ما و همچنین جامعه جهانی، روند حرکت آینده این تحولات رصد شده و از جهت دین و دین داری و پرسش های فرا رو و شناخت فرصت ها و تهدیدهایی که این تغییرات در اختیار نهادهای دینی قرار می‌دهد مسئله را مورد مداقه قرار داده و برای آنها برنامه ها و راهکارهای مناسب تدوین شود. یکشنبه بیست و نهم آبان ۰۱ 🟣 حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت 2) 🟣 حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 2) شناخت نسل جدید باید بر اساس نگاه مثبت و تعاملی با این نسل و از سر همراهی و همدلی و قائل شدن شخصیت و احترام برای آنها باشد. این کار به شرطی قرین موفقیت خواهد بود که جوان و جوانی به عنوان مجموعه ای از ویژگی های مثبت همچون شور و نشاط، کنجکاوی و جستجوگری، تعالی طلبی و میل به پیشرفت، علاقمندی، عشق و محبت طلبی نگاه شود. غفلت از این نگاه، راه را بر همدلی و همراهی بسته و باعث خواهد شد نسل جدید نسبت به پذیرش مبلغان و منادیان دین و دین داری، و در مواردی خود دین، از خود علاقه چندانی ابراز نکند.
جمعه بیست و هفتم آبان ۰۱
آمار سایت
مشاهده کامل آمار