

❇️ سخنی با مدیر محترم حوزه های علمیه (8)
اگر هم طلبه ها هم فعالان فضای مجازی بپذیرند که خیر عمومی جامعه مستلرم تعامل و همفکری آنهاست، تازه گام اول برداشته شده است. اما گام بعدی چیست؟ برگزاری جلسات مشترک با یکدیگر.
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۷)
✔️ بیان شوخی های نامناسب، تایید کارهای نادرست دیگران، فوتبال و کاراته بازی کردن با لباس طلبگی، و عدم مراعات اصول شرعی و حدود عرفی در گفتگو با خانم ها از جمله کارهایی است که هر چند ممکن است با هدف نشان دادن خودمانی و صمیمی بودن انجام شود، ولی در عمل، بهخصوص اگر تکرار شود، وجاهت و جایگاه فرد را به عنوان یک طلبه و مشاور اخلاقی از بین می رود و مخاطب او را جدی نخواهد گرفت.
جمعه ۲۱ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۶)
♈️این درست است که همفکری بلاگرها و طلبه ها موجب تولید محتوای بهتر می شود، و توقع است که طلبه ها برای این ارتباط پیشگام شوند، ولی این به معنای عدم مسوولیت بلاگرها نیست. آنان هم بایستی با درک وظیفه ای که در قِبال مخاطبان خود دارند، طلبه ها را به عنوان مشاوران دلسوز خود بدانند و با آنان ارتباط بگیرند یا اگر گامی از سوی طلبه ها برداشته شد، آنان هم قدمی به پیش بردارند.
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۵)
وقتی گفته می شود طلبه ها باید با بلاگرها و دیگر فعالان فضای مجازی برای تولید محتوای سالم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند، برای برخی افراد سوءتفاهم هایی پیش می آید که هم مانع فهم درست مقصود می شود، هم مانع برداشتن گام های عملی در این زمینه. مثلا عده ای می گویند چرا طلبه ها می خواهند در «همه» کارها دخالت کنند؟ یا می گویند یعنی «فقط» طلبه ها مقید به اخلاق اند و بقیه مردم، از جمله فعالان فضای مجازی، بی اخلاق؟
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۴)
بلاگرهای غیرطلبه نوعا از نظر سبک زندگی با طلاب و روحانیون تفاوت هایی دارند. عمده وقت آنها در شبکه های اجتماعی می گذرد، و این به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی نظام فکری و هنجارهای ارزشی آنها تاثیر می گذارد. از این رو در برخی مواقع، نگاه شان درباره موضوعاتی چون ارتباط با غیرهمجنس، سبک شوخی، نوع پوشش و آرایش، و معیارها و مصداق های دینداری و اخلاقمداری با آنچه مورد نظر طلبه هاست فاصله(ها) دارد.
دوشنبه ۱۷ شهریور ۴
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24