جدیدترین مقالات

...
🌺 انتظار مسوولیت پذیر؛ انتظار مسوولیت گریز 🌺 انتظار مسوولیت پذیر؛ انتظار مسوولیت گریز 🔻یکی از چالش های فراروی گفتمان مهدویت در دنیای امروز، شکل گیری یا گسترش انتظار منفعلانه یا مسوولیت گریزانه است؛ که اندیشمندان و دلسوزان و مدافعان فرهنگ مهدویت و انتظار بایستی ضمن نقد آن، انتظار مطلوب و منتظر واقعی را از منظر تفکر شیعی معرفی نمایند تا هم از دین و هم از مسئله مهدویت رفع اتهام شود. چهارشنبه هفدهم اسفند ۰۱ مقاله ای اخلاقی درباره نقش هوش مصنوعی در افزایش راندمان کاری مقاله ای اخلاقی درباره نقش هوش مصنوعی در افزایش راندمان کاری نويسندگان بااشاره به اهميت اخلاقي افزايش ميزان #کارمفيد در محل هاي کار، چرايي و چگونگي استفاده از #هوش_مصنوعي براي رسيدن به اين هدف را تبيين مي کنند.
مقصود از کار مفيدکاري است که جذاب، متنوع، براساس مهارت‌، مفید براي ديگران، و از روي ميل و رغبت انتخاب شده باشد.
پنج شنبه یازدهم اسفند ۰۱
♨️ چت جی پی تی؛ و ضرورت تدوین «الگوی مواجهه اخلاقی با فناوری های نوین» ♨️ چت جی پی تی؛ و ضرورت تدوین «الگوی مواجهه اخلاقی با فناوری های نوین» در دنیای شبکه مند شده، کشور ما هم از جامعه جهانی جدا نیست و تجربه های گذشته نشان داده که شهروندان به هر صورت، زود یا دیر و کم یا زیاد، سراغ این فناوری ها خواهد رفت. از این رو همه افراد و نهادهای مرتبط با اخلاق و / یا فناوری در کشورمان باید برای مواجهه با این فناوری ها الگویی را تعریف کنند تا با آمدن هر فناوری جدید، هم جامعه هم نهادهای حاکمیتی و غیر حاکمیتی تکلیف خود را بدانند و بتوانند با آن مواجهه معقول و منطقی داشته باشند. همان طور که در موارد دیگر، مانند وقوع سیل و زلزله، هم اگر سیاست ها و برنامه های کلان و وظایف هر شهروند و نهادی از قبل مشخص شده و آموزش های لازم داده شده باشد میزان ضرر و زیان به کمترین حد خود می‌رسد. یکشنبه هفتم اسفند ۰۱ ضرورت پروژه مطالعاتی در اخلاق فناوری اطلاعات ضرورت پروژه مطالعاتی در اخلاق فناوری اطلاعات عنوان سخنرانی بنده در دوره آموزشی: مدرسه تخصصی اخلاق پژوهی روشمند: «چرا باید پروژه مطالعاتی داشته باشیم؟: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات»

مدرسه تخصصی اخلاق پژوهی روشمند روز یکشنبه، 23 بهمن، 1401 لغایت چهارشنبه، 24 اسفند، 1401 توسط انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی در شهر تهران استان تهران برگزار می‌شود.
حوزه های تحت پوشش: هنر و علوم انسانی
برگزار کننده: انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی, دانشگاه شهید بهشتی
جمعه پنجم اسفند ۰۱
دغدغه های اخلاقی درباره «جی پی تی تیری»GPT-3 (قسمت دوم) دغدغه های اخلاقی درباره «جی پی تی تیری»GPT-3 (قسمت دوم) می بینید که مسئله به این سادگی و راحتی که شما تصور کرده‌اید نیست و نگرانی‌ها و سوال‌ها و ابهام‌های اخلاقی ما نسبت به شما و هم جنسان شما زیاد است. طبیعتاً هر چه شما پیشرفته تر شوید به همان اندازه که به نوع بشر خدمت می‌کنید (و از این جهت از شما متشکریم) به همان اندازه یا بیشتر هم ترس و نگرانی ما افزایش پیدا می‌کند؛ به دلایلی که به برخی از آنها اشاره شد. دوشنبه یکم اسفند ۰۱
آمار سایت
مشاهده کامل آمار