

❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۴)
بلاگرهای غیرطلبه نوعا از نظر سبک زندگی با طلاب و روحانیون تفاوت هایی دارند. عمده وقت آنها در شبکه های اجتماعی میگذرد، و این به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی نظام فکری و هنجارهای ارزشی آنها تاثیر میگذارد. از این رو در برخی مواقع، نگاه شان درباره موضوعاتی چون ارتباط با غیرهمجنس، سبک شوخی، نوع پوشش و آرایش، و معیارها و مصداق های دینداری و اخلاقمداری با آنچه مورد نظر طلبه هاست فاصله(ها) دارد.
دوشنبه ۱۷ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۳)
🤔 پیششرط ارتباط حوزویان و فعالان غیرطلبۀ فضای مجازی، درک این مطلب است که چنین کاری برای هر دو طرف سودمند است؛ چرا که هرکدام در زمینه کاری خود توانایی ها و امکاناتی دارند که میتواند به دیگری کمک کند:
يكشنبه ۱۶ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزه های علمیه (۲)
تبلیغ و ترویج اخلاق جزو وظایف اصلی حوزه های علمیه است، و بر این مبنا حوزویان باید با همه افراد و گروه هایی که امروزه روی اخلاقیات جامعه تاثیر (مثبت یا منفی) میگذارند ارتباط و تعامل داشته باشند. در عصر شبکه های اجتماعی، بلاگرها، اینفلوئنسرها و سلبریتی ها یکی از این گروه ها هستند. این ارتباط قطعا موجب تشویق کسانی میشود که تولید محتوای مناسب دارند، و باعث تعدیل یا اصلاح رفتار آن دسته از فعالانی میشود که به هر دلیل محتواهای نامناسب تولید میکنند.
شنبه ۱۵ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۱)
✔️ به عنوان کسی که به خاطر پروژه مطالعاتی ام تقریبا هر روزه به شبکه های اجتماعی سر میزنم، وقتی در شبکه ای چون اینستاگرام فعالیت بعضی بلاگرها را که محتوای نامناسب تولید میکنند میبینم از خود میپرسم: ما به عنوان یک «طلبه» چگونه میتوانیم در اصلاح این روند موثر باشیم؟
شنبه ۱۵ شهریور ۴
👨❤️👨 چالشهای اخلاقی پدرومادر بودن در عصر هوش مصنوعی (قسمت ۱۰ و آخر)
✔️ عصر هوش مصنوعی تازه شروع شده است و از این به بعد هر روز که میگذرد بچه های ما، مثل دیگر بخش های جامعه، بیش از پیش به سمت استفاده از هوش مصنوعی پیش میروند و چه بسا که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعلی کم کم بار و بندیل خود را ببندند و جای خود را به هوش مصنوعی بسپارند.
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24