جدیدترین مقالات

...
💢عصر هوش مصنوعی؛ آغاز دوره جدید زندگی انسان 💢عصر هوش مصنوعی؛ آغاز دوره جدید زندگی انسان ▪️برای مواجهه با مسائل اخلاقی فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی چه باید کرد؟
▪️چه کسانی مسوول اند؟
▪️نخستین گام ها کدام است؟
▪️چرا تبیین چگونگی مواجهه با مزایا و معضلات هوش مصنوعی از نان شب هم واجب تر است؟

حسینعلی رحمتی
24 اردیبهشت 1402
@harahmati
یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۰۲
از «هومص» تا «اَهومص»:  پيش نيازهاي پژوهش اخلاقی درباره هوش مصنوعی از «هومص» تا «اَهومص»: پيش نيازهاي پژوهش اخلاقی درباره هوش مصنوعی 🔹هوش مصنوعی (#هومص) با علوم مختلفی ارتباط دارد که یکی از‌ آنها اخلاق است. درباره «اخلاق هوش مصنوعی» (#اهومص) باید گفت با توجه به اهمیت اخلاق در زندگی بشری و جایگاه اخلاق در تفکر اسلامی و با توجه به حضور روزافزون هوش مصنوعی در زندگی انسان امروز (به¬گونه¬ای که اگر بگوییم با ورود هوش مصنوعی به زندگی انسان امروز دنیای جدیدی شروع است و اگر اتفاق دیگری نیفتد، عصر حاضر و به خصوص عصر آینده، عصر هوش مصنوعی است و با توجه به تبعات و مسائلی که در ارتباط با اخلاق و هوش مصنوعی مطرح است) لازم است که در این زمینه کار جدی و قوی انجام شود.

🔹برای این که مطالعات و پژوهش هایی بنیادین درباره اخلاق هوش مصنوعی شکل بگیرد، چند کار باید انجام شود:
چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ۰۲
مقاله «گونه شناسی تطبیقی روی کرد آشتیانی و مطهری به فلسفه غرب» مقاله «گونه شناسی تطبیقی روی کرد آشتیانی و مطهری به فلسفه غرب» حسينعلي رحمتي، «گونه شناسی تطبیقی روی کرد آشتیانی و مطهری به فلسفه غرب» (مجله علمی ـ پژوهشی پژوهش های فلسفی، کلامی، س8، ش1(29)، پاییز 1385)، ص135ـ162).

این نوشتار، روی کرد متفاوت مرحوم سید جلال الدین آشتیانی و استاد شهید مرتضی مطهری را به فلسفه غرب بررسی می‌کند و نوع رویارویی شهید مطهری را دفاع پذیرتر، مفیدتر و کارآمدتر می‌داند.
سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ۰۲
کتاب درباره اندیشه های فلسفی کلامی استاد مطهری کتاب درباره اندیشه های فلسفی کلامی استاد مطهری طهور در ساغر: سیری در اندیشه های فلسفی کلامی استاد شهید مرتضی مطهری، 2 جلد
نویسنده: حسینعلی رحمتی
قم و تهران: کانون اندیشه جوان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 158+211ص. چاپ اول: 1385، چاپ دوم: 1386، چاپ سوم (با همکاری نشر معارف): 1393.
جلد اول "طهور در ساغر" در برگیرنده اندیشه فلسفی استاد مطهری و مشتمل بر 5 فصل است.
دوشنبه یازدهم اردیبهشت ۰۲
راهنمای خرید کتاب تزاحم اخلاقی درشبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم راهنمای خرید کتاب تزاحم اخلاقی درشبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم 🌀🌀 راهنمای خرید کتاب
مبلغ «یکصد و چهل هزار تومان» (کتاب+هزینه پست) را به شماره کارت
5041-7210-7803-4692
(بانک رسالت، به نام عزت ملَمّعی خوزانی) واریز کرده و فیش پرداختی را همراه با آدرس دقیق پستی به آدرس:
rahmati_admin@
(رحمتي [آندرلاين] ادمين)

در یکی از پیام رسان های ایتا يا تلگرام ارسال کنید.
🔻 کد پستی را حتما درج کنید.
🔻 در صورت تمایل به دریافت کتاب با امضای نویسنده، لطفا یادآوری فرمایید.
تشکر

یکشنبه سوم اردیبهشت ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار