جدیدترین مقالات

...
💪🏼انتخاب منبع قوی نشان دهنده شخصیت (مقاله) شماست! 💪🏼انتخاب منبع قوی نشان دهنده شخصیت (مقاله) شماست! «منابع» حکم مواد خام تحقیق را دارند؛ پس در انتخاب آنها وسواس داشته باشید؛ چون ارزیاب ها به آن امتیاز می‌دهند. منبع باید:دارای بیشترین ارتباط با موضوع تحقیق،نویسنده معتبر،اتقان محتوایی،و بی واسطه باشد.
(نقل از یک منبع به استناد منبع دیگر، یا منابع ترجمه شده به جای منبع اصلی از مصادیق واسطه است). انتخاب منابع دست چندم، روزنامه ای، یا مطالب اینترنتی (جز در موارد ضروری) کارتان را مشکل می‌کند و #تحقیق تان را از چشم می‌اندازد.

#چه_کنیم_به_نفرین_ارزیابها_دچارنشویم
چهارشنبه دهم مرداد ۰۳
♨️کمپین مشترک خداپرستان و اخلاق فضای مجازی ♨️کمپین مشترک خداپرستان و اخلاق فضای مجازی «دفاع از دین و اخلاق» یکی از وجوه مشترک همه ادیان و مذاهب است. از این رو امروزه از این ظرفیت می‌توان برای تشکیل یک جبهه فراگیر جهانی برای دفاع از دین و دین داری، نقد دین ستیزی، و ترویج اخلاق در دنیای امروز استفاده کرد.
🔹مثلا تاکید بر تدوین و مراعات #پیوستهای_اخلاقی در استفاده از فضای مجازی و هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که خداباوران به کمک یکدیگر (و حتی با کمک گرفتن از اخلاق گرایان ناخداباور) می‌توانند امروزه حول محور آن گردآیند و بر رویدادهای فناورانه جهان جدید تاثیر بگذارند.

سه شنبه نهم مرداد ۰۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی(5)چه باید کرد؟(بخش سوم) ما، نسل زد، و تحولات نسلی(5)چه باید کرد؟(بخش سوم) یکی از دلایلی که ما بزرگترها در فهم منطق رفتارهای نوجوانان و جوانان امروزی و حتی ارزیابی آنها به مشکل بر می‌خوریم آن است که با ذهنیت قبلی و پیش فرض های ذهنی خودمان و با توجه به زیست جهانی که خودمان در آن زندگی می‌کنیم به آنها نگاه می‌کنیم،‌ و متوجه اتمسفری که بر جهان آنها حاکم است نمی‌شویم. به همین خاطر بسیاری از کارهای‌ آنها را نادرست می‌دانیم، در حالی که خودشان لزوما چنین قضاوتی ندارند. و از این جاست که اختلافات نسلی شروع و گُسل شکاف های نسلی فعال می‌شود.

▪️اگر از دیدِ این نسل به گفتار و رفتارهای آنها بنگریم بهتر متوجه تفاوت نظام ارزشی بین دو نسل می‌شویم. و متعجب نخواهیم شد اگر از آنها بشنویم که حضور متفاوت شان در مراسم عزاداری یا مجالس دینی نه از سرِ بی اعتقادی و دهن کجی به دین و دین داران که اتفاقا به خاطر علاقه به مذهب و ارادت به پیشوایان دینی است، و بین این حضور و داشتن سبک زندگی و پوشش متفاوت منافاتی نمی‌بینند. ممکن است ما نسل بزرگترها با این دیدگاه مخالف باشیم ولی برای نقد آن قبل از هرچیز باید آن را بفهمیم و برای فهم آن باید از منظر این نسل هم ماجرا را نگاه کنیم.
دوشنبه هشتم مرداد ۰۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی(4)چه باید کرد؟(بخش دوم) ما، نسل زد، و تحولات نسلی(4)چه باید کرد؟(بخش دوم) هرگونه مواجهه بزرگترها با تغییر و تحولات هنجاری، دینی، فرهنگی و اجتماعی نسل جدید بستگی دارد به «نوعِ نگاه» آنها به این نسل. بنابراین، بزرگترها چه با گفتار و رفتار این نسل موافق باشند چه مخالف، قبل از هرچیز باید تکلیف خود را در این زمینه مشخص کنند. مانند پدر و مادری که فرزندشان در یکی دو درس نمره قبولی نگرفته است. آنها می‌توانند او را تحقیر و سرزنش و متهم به سربه هوا بودن و بی عرضه گی کنند و حتی کتکش بزنند، یا این که برعکس، با اشاره به درس هایی که نمره قبولی گرفته به او اعتماد به نفس بدهند، کمکش کنند تا علت نمره نیاوردن را پیدا کند و برای رفع آنها تلاش نماید. یکشنبه هفتم مرداد ۰۳ ما، نسل زد، و تحولات نسلی(۳)چه باید کرد؟(بخش اول) ما، نسل زد، و تحولات نسلی(۳)چه باید کرد؟(بخش اول) سوای از این که با رفتارهای نسل جدید موافق باشیم یا نه، با توجه به قرائن و شواهد فراوان باید بپذیریم که این تغییر و تحولات وجود دارد و هر چه جلوتر می‌رویم بیش از پیش خود را نشان خواهد داد. پذیرش واقعیت موجب می‌شود که در صدد بررسی و تحلیل آن برآییم و به دنبال چاره باشیم. تجربه چند دهه گذشته نشان داده که غفلت یا تغافل از این تغییر و تحولات، یا برخوردهای یک طرفه و غیرواقع بینانه یا صرفا سلبی با آنها نه تنها مانع تداوم شان نمی‌شود، بلکه ما را از اقدام به موقع و موثر هم باز می‌دارد.
سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی، در کنار گسترش روزافزون فضای مجازی در زندگی نسل امروز، در ایران هم مثل دیگر کشورهای جهان سرِ باز ایستادن ندارد. این سخن به معنای آن نیست که باید در برابر آن دچار تسلیم و انفعال شد؛ اتفاقا برعکس، باید بیش از پیش آن را جدی گرفت و نسبت به آن احساس مسوولیت کرد، آن گاه متناسب با شرایط فرهنگی، تاریخی، دینی و اخلاقی و هنجاری جامعه خودمان برای آن چاره جویی کرد.
شنبه ششم مرداد ۰۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار