هشتاد و سه
...
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
نگاهی به برنامه «عشق ابدی» از منظر تحولات نسلی و تاثیرات اخلاقی شبکههای اجتماعی
✍🏼 حسینعلی رحمتی
▪️الف) مدتی است یک برنامه واقعیتانگار (ریالیتی شو) به نام «عشق ابدی» با حضور برخی دختران و پسران ایرانی و اجرای خانم بازیگری که خارج از کشور زندگی میکند در بستر یوتیوب در حال پخش است، و البته در دیگر شبکه های اجتماعی هم تبلیغ و بازنشر میشود.
▪️در این برنامه که قرار است در صد قسمت پخش شود، چند دختر و پسر مدتی در یک خانه با هم زندگی کنند و در موقعیت های مختلف یکدیگر را میسنجند تا بتوانند شخصیت ایده آل (یا به تعبیر خود برنامه، عشق)شان، آن هم «عشق ابدی شان» را پیدا کنند (و البته جایزه چند هزار دلاری آن را هم دریافت کنند).
▪️این برنامه در شبکه های مختلف اجتماعی بازدید فراوانی داشته و علاوه بر دیده شدن، ظاهرا برای مجری و بازیگران و طبیعتا پشتیبان مالی برنامه ثروت و شهرت خوبی را به دنبال داشته است، به گونه ای که تعداد فالوورهای برخی شرکت کنندگان طی این مدت به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده، و خود مجری هم که مدتی پیش به خاطر مشکلات مالی قصد داشت به کشور برگردد به نظر میرسد از فقر نجات پیدا کرده است.
🔻ادامه دارد...
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
♦️آیا آموزه های اسلامی برای زیست اخلاقی در فضای فجازی کاربرد دارد؟
فضای مجازی عرصه ای جدید برای کنشگری اخلاقی در دنیای امروز است. برای زیست اخلاقی در این فضا باید موضوعات، مسائل و چالش های اخلاقی مربوط به آن را شناسایی و برای آنها چاره اندیشی کرد. برای این کار علاوه بر عقل بشری، از آموزه هایی که در قرآن و حدیث و سیره و سنت پیامبرگرامی اسلام(ص) و اهلبیت ایشان(ع) وجود دارد هم میمی توان استفاده کرد، چرا که این آموزه ها فرازمانی و فرامکانی است.
يكشنبه ۱۰ اسفند ۹۹
♦️♦️والدینِ مردود: ده خطای اخلاقی والدین در آموزش آنلاینِ فرزندان
به مدد فراگیر شدن ویروس کرونا وتعطیلی مراکز آموزشی،آموزش های آنلاین در سراسر کشور به طور گسترده آغاز شد (کاری که از سال ها قبل باید انجام میشد). به همین خاطر، پدرومادرها و فرزندان (و حتی کادر آموزشی کشور) ناگهان با یک موقعیت جدید و مجموعه ای از وظایف در استفاده از فضای مجازی برای تحصیل مواجه شدند که نسبت به آنها تجربه و آگاهی قبلی نداشتند ولی مجبور به انجامش بودند
سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹
از «کلیک» تا «شلیک»؛ یک لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی
ماجرا از انتشار یک عکس در صفحه اینستاگرام آغاز شد. فردی تصویر دوران کودکی یکی از بستگانش را در صفحه اینستاگرام منتشر کرد تا موجبات خنده و تمسخر فامیلی را فراهم کند اما این کار نسنجیده به مذاق «وحید» خوش نیامد چون او انتظار چنین رفتاری را از بستگانش نداشت. همین موضوع به تهدید و چشم غره در لایوهای اینستاگرامی انجامید تا جایی که تهدیدها شکل جدی به خود گرفت و به تیراندازی کشید و به کشته شدن دو نفر منجر شد
سه شنبه ۷ بهمن ۹۹
کارکردهای فضای مجازی در تحقق اهداف اخلاقی دروس معارف اسلامی
آیا اُنس و الفت روزافزون دانشجویان با فضای مجازی، تعریفِ متعارف از «کلاسِ درسِ معارف» را به چالش کشیده و زمان آن رسیده که تعریف و تصویری جدید از این اصطلاح ارایه کنیم؟ در این صورت آیا مفهوم و شاخصه های «استادِ درسِ معارف» هم نیازمند بازنگری است؟
پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹
«لايوها» خبر از تغيير وضع مي دهند: چند نکته درباره لایو اینستاگرامی پسربچه 14 ساله
در روزهای اخیر انتشار لایو یک پسر چهارده ساله با دختری که در اینستاگرام عمدتا با بدن نمایی به کارهای تبلیغاتی و کسب شهرت میپردازد، خبرساز شده است. بی حیایی دختر و بی پروایی پسربچه در گفت وگو پیرامون مسائل جنسی، تعجب و تاسف مخاطبان را برانگیخته است. انتشار این لایو بار دیگر موضوع چگونگی حضور نوجوانان و جوانان در شبکه های اجتماعی را پررنگ کرد، و هرکس سعی کرد در این زمینه راهکارهایی را ارایه دهد.
شنبه ۱۳ دی ۹۹
قبلی
81
82
83
84
85
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار