harahmati.ir
دسته بندی
هشتاد و یک
...
👨❤️👨 چالشهای اخلاقی پدرومادر بودن در عصر هوش مصنوعی (۲)
👨❤️👨 چالشهای اخلاقی پدرومادر بودن در عصر هوش مصنوعی (۲)
دانشمندان در حال توسعه نخستین «ربات بارداری» هستند که دستگاهی انساننماست و نقش مادر را از مرحله لقاح تا تولد دورن یک رحم مصنوعی ایفا میکند. این یکی از نشانه های تغییر نهاد خانواده براثر پیشرفت هوش مصنوعی است.
🧕اما از نظر اخلاقی آیا کار درست است؟ از هوش مصنوعی هم مشورت گرفتم و در نهایت مشخص شد از نظر اخلاقی خوبی هایی چون کاهش مشکلات دوران بارداری و رنج مادر، و درمان برخی نازایی ها را دارد. اما چالش های اخلاقی هم دارد، مثل:
سه شنبه ۲۸ مرداد ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
💢 آيا ماشین های هوشمند موجب «بازنشستگي اخلاقي» انسان میشوند؟
✅ فرایند رشد و توسعه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در سال های گذشته نشان میدهد که هر روز که میگذرد این فناوری ها یکی از کارهایی که پیش از این انسان ها انجام میدادند را بر عهده میگیرند. از انجام محاسبات پیچیده گرفته، تا نگهداری از کودکان، مواظبت از سالمندان و بیماران، نوشتن مقاله، مجری گری تلویزیون، نگهبانی از ساختمان و جنگیدن در میدان نبرد و صدها کار دیگر. هرچند اغلب این کارها در مجموع خوب و پسندیده و عمدتا از نظر اخلاقی قابل دفاع است، اما آنچه موجب نگرانی میشود این است که ممکن است انسان ها از یک طرف هر روز بیش از پیش به این فناوری ها «محتاج و وابسته» میشوند و از سوی دیگر، در برابر آنها «ناتوان تر و منفعل تر».
جمعه ۱۱ شهریور ۱
💢جامعه شتابناک و ذهن آشوبناک: چالش هاي اَخلاق پژوهيِ فضاي مجازي در جامعه در حال گذار
✅اخفا (اخلاق فناوري اطلاعات) از زيرمجموعه هاي «اخلاق کاربردي» است، و به تَبَع آن با مسائل و موضوعات ملموس جامعه در ارتباط است. از آنجا که «جامعه» يک مجموعه همواره در حال تغيير است، کسي که مي خواهد در اين زمينه پژوهش کند شتابناکي تحولات مي تواند موجب آشوبناکي ذهن او شود و او را با چالش هاي گوناگوني مواجه کند. موارد زير، برخي از اين چالش ها است:
سه شنبه ۸ شهریور ۱
شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (5)
♦️شیعه حسینی و زیست اخلاقی در فضای مجازی (5)
✅«خودبرتربینی»؛ پاشنه آشیلِ اصلاحات اخلاقی در فضای مجازی
✅الف)
شناخت موانع و چالش های فراروی اخلاقی سازی فضای سایبر یکی از وظایف اخلاق پژوهانِ فضای مجازی است. در این یادداشت با بهره گیری از سخنان امام حسین(ع)، «خودبرتربینی» به عنوان یکی از این چالش ها مورد بررسی قرار میگیرد. امام میفرماید: «مبادا از کسانى باشى که از گناه ديگران بيمناک¬اند، و از کيفر گناه خود آسوده خاطر» ()، مکاتیب الائمه(ع)، ج۳ف ص155). این سخن را می توان بهترین تعریف دانست برای افراد خودبرتربین یا کسانی که خود را از عذاب الهی در امان میبینند.
سه شنبه ۱ شهریور ۱
🔹 سقایِ ساقیانِ ثاقب
🔸آب، تنها بهانه بود
برای شما که دلی به وسعت دریای بیکران
و قلبی به زلال جاری بی انتها داشتید.
آب، تنها بهانه بود
برای شرمساری دل ها
و دیده های سیراب از پلشتی قدرت و ثروت.
يكشنبه ۱۶ مرداد ۱
⭕️ شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (4)
🔹 نقش «معادباوری» در تقویت انگیزش اخلاقی کاربرانِ فضای مجازی
الف)
از دین و باورهای دینی هم میتوان برای تقویت نظارت درونی و انگیزه سازی برای پرهیز از کارهای نادرست در فضای مجازی بهره فراوان برد. امام حسین(ع) در مواضع مختلف و با بیان های گوناگون راهکاری را برای درست زندگی کردن ارائه کرده اند که امروز میتوانیم از آن برای زیست اخلاقی در فضای مجازی هم استفاده کنیم.
شنبه ۱۵ مرداد ۱
قبلی
81
82
83
84
85
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار
طراحی توسط
سایت ساز خبری