

💢 زن روز، و برنامههایی که اگر نسازیم برایمان میسازند (۷)
▪️ آدمیزاد تخته بند زمان و مکان است، و سیر شتابان تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی منتظر اجازه کسی نمیماند. هر نسل نسبت به نسل(های) پیش از خود، در ظاهر از نظر خوراک و پوشاک و گفتار و نوع مراودات اجتماعی شیوه ای متفاوت انتخاب میکند، ولی در واقع این نوع نگاه و ارزشگذاری او نسبت به خویشتن، جامعه و جهان است که تغییر کرده است.
دوشنبه ۳۱ شهریور ۴
💢 زن روز، و برنامههایی که اگر نسازیم برایمان میسازند (۶)
👨🎤«بدن» یکی از مهم ترین مفاهیم و از نقاط کانونی مورد توجه انسان مدرن است. در چند دهه اخیر به موازات این که جامعه ما به دلایلی چون دسترسی به فضای مجازی با زوایای جدیدی از تجددگرایی آشنا شده، مسئله بدن نیز برای بخش قابل توجهی از افراد، به ویژه زنان و دختران اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از این رو عجیب نیست اگر روز به روز بر تعداد افرادی که در صدد پیکرتراشی یا پیکرافزایی هستند افزوده میشود. این کار به نوعی بیان گر تغییر نگاه ارزشی زنان و دختران به مسئله تن و تنانگی هم هست؛ نگاهی که گاه با ارزش های اخلاقی و سنت های فرهنگی ما تعارض جدی دارد.
يكشنبه ۳۰ شهریور ۴
💢 زن روز، و برنامههایی که اگر نسازیم برایمان میسازند (5)
🧥یکی از مهم ترین مولفه های مورد توجه برنامه ای چون «زن روز» که درباره مُد است و برنامه های دیگری از این سبک که برای جوانان ساخته و در بستر فضای مجازی منتشر میشود، مسئله «پوشش» است. «لباس» همواره، و امروزه شاید بیشتر، فراتر از این که ابزاری برای پوشاندن بدن باشد، نماد و نشانه ای از فکر و فرهنگ و اخلاق فرد و جامعه است. به همین خاطر با مطالعه تحولات پوشش شهروندان میتوان تااندازه ای متوجه تغییرات ارزشی و هنجاری جامعه نیز شد.
شنبه ۲۹ شهریور ۴
💢 زن روز، و برنامههایی که اگر نسازیم برایمان میسازند (۴)
▪️برنامه هایی چون زن روز و عشق ابدی را باید از منظر ارتباط شان با «سبک زندگی» جوانان امروز هم مورد بررسی قرار داد. مثلا این برنامه ها مروج گفتار و رفتار و مراودات، و به طور کلی سبکی از زندگی است که عمدتا با هنجارهای اخلاقی رسمی و حتی ارزش های فرهنگی تعریف شده در کشور ما در تضاد است.
شنبه ۲۹ شهریور ۴
💢 زن روز، و برنامههایی که اگر نسازیم برایمان میسازند (۳)
مخاطب این یادداشت همه افراد و نهادهایی هستند که در جامعه ما دغدغه فرهنگ و اخلاق را دارند یا وظیفهشان برنامهریزی و برنامهسازی برای نسل جوان است.
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24