آرشیو اخبار صفحه ده

...
چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت دوم) چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت دوم) «قالب» و «فُرم» ظرف و ابزار انتقال پیام هستند. از این رو هنگام برنامه سازی برای نوجوانان و جوانان بایستی به این مسئله توجه جدی شود. یک محتوا هراندازه هم ارزشمند و قوی باشد اگر به گونه ای جذاب و متناسب با ذائقه مخاطب تولید نشود به ذهن او منتقل نمی‌شود یا در آن «ته نشین» و ماندگار نمی‌گردد. دوشنبه هشتم آبان ۰۲ 📌اما نسل جدید و طلبه ها: چه خوش که «مهربانی» از دو سر بی 📌اما نسل جدید و طلبه ها: چه خوش که «مهربانی» از دو سر بی نمی شود فقط به طلبه ها ایراد گرفت که با تحولات زمان بیگانه اید، زبان نسل جدید را نمی‌فهمید و با آنها ارتباط ندارید. «ارتباط» فرایندی دوسویه است. روی دیگر این سکه آن است که نسل جوان هم شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه»ای از حوزه های علمیه داشته باشند، از تحولات آن آگاه شوند و آن خوش بینی و اعتمادی که از طلبه ها توقع دارند خود هم نسبت به آنها داشته باشند. ارتباط تعالی بخش و سازنده مستلزم همدلی، همفکری، همدردی و همراهی جوانان با طلاب و روحانیون «هم» است. فضای مجازی ابزاری بسیار مناسب و در دسترس برای این کار است... بسم الله. سه شنبه دوم آبان ۰۲ 🌀طلبه ها و نسل جدید 🌀طلبه ها و نسل جدید جوانان و نوجوانان امروزی مسائل،دغدغه هاو دلمشغولی هایی دارند که تا اندازه ای با نسلهای پیشین متفاوت است.از آنجا که آینده مکتب و کشور در دست اینان است.عدم توجه جدی و شناخت کافیِ #حوزویان نسبت به این نسل میتواندخطر گسست ارتباط بین آنها و بخشی از مخاطبانشان را در پی داشته باشد.
📌از آنجا که این نسل هم از فضای مجازی تاثیر می‌گیرد هم بر آن تاثیر می‌گذارد، روحانیون هم باید ماهیت این تعامل دو سویه را به خوبی بشناسند و راه مواجهه معقول و منطقی با آن را بدانند.
سه شنبه دوم آبان ۰۲
رذالت اخلاقی نه دفاع مشروع رذالت اخلاقی نه دفاع مشروع حمله اسرائیل به بیمارستان ها و کشتن مجروحان به ویژه زنان و کودکان، که در همه دنیا ممنوع است، نه تنها دفاع مشروع نیست که رفتاری غیرانسانی و نوعی رذالت اخلاقی است.
حسینعلی رحمتی
۲۵ مهر ۱۴۰۲
چهارشنبه بیست و ششم مهر ۰۲
✅ چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت اول) ✅ چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت اول) ستقبال بسیاری از نوجوانان از ویدیوهایی مثل دافی و ساسی مانکن و تتلو، که از بستر فضای مجازی شروع و به فضای فیزیکی منتقل می‌شود، قاعدتا باید همه افراد و نهادهای دغدغه مند یا مسوول درباره فرهنگ و اخلاق و تعلیم و تربیت و فضای مجازی درجامعه ما را وادارد که به یک پرسش بنیادین بیاندیشند: «چرا این گونه ویدیوها که محتوا و حتی ادبیات شان از نظر اخلاقی قابل نقد جدی، و گاه بسیار سخیف و مبتذل است، در فضای مجازی و فیزیکی مورد همدلی و همراهی (بخشی از) نسل جدید قرار می‌گیرد؟». یکشنبه بیست و سوم مهر ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار