هفت

...
علامه طباطبایی و فلسفه اخلاق فضای مجازی علامه طباطبایی و فلسفه اخلاق فضای مجازی 💢آتشی که افروخت ... شعله ای که باید بیافروزیم
یکی از خدمات سترگ علامه طباطبایی روشن نگاه داشتن چراغ #عقلانیت و خردورزی در جامعه معاصر ایران بود.ریزه خواری های امروز ما برسفره فلسفه اسلامی مدیون جهد و جهاد آن مرد بزرگ و شاگردانش است.
ازاین رو، ازباب شکر نعمت، بر ما فرض است که این سنت را بشناسیم و برای #تکمیل_وتداوم آن تلاش کنیم.
🔘پ ن:
آیا از سنت حکمی علامه می‌شود برای #فلسفه_اخلاق_فضای_مجازی استفاده کرد؟

حسینعلی رحمتی
۲۴ آبان ۱۴۰۲
چهارشنبه بیست و چهارم آبان ۰۲
کارکردهای اخلاق برای هوش مصنوعی کارکردهای اخلاق برای هوش مصنوعی به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع)، نشست علمی «خدمات متقابل هوش مصنوعی و اخلاق اسلامی» با حضور و ارائه حجت الاسلام و المسملین دکتر «حسینعلی رحمتی» و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید محسنی» در تحریریه خبرگزاری ابنا برگزار شد.

رحمتی:
🔹 اگر بگوییم دنیای امروز به دوران ماقبل هوش مصنوعی و مابعد آن تقسیم شده، حرفی به اغراق نگفته‌ایم.

🔹در نسبت بین هوش مصنوعی و اخلاق چهار موضوع محوری قابل طرح است:
1. کمک‌های #اخلاق به هوش مصنوعی
2.کمک‌های #هوش_مصنوعی به اخلاق
3.چالش‌های اخلاقی هوش مصنوعی
4. راه های حل‌ این چالش‌ها
در این نشست فقط درباره مورد اول بحث شده است.

🔹ما در تفکر اسلامی و به طور خاص در مکتب اهل بیت(ع) آموزه‌های فراوانی داریم که در حوزه فناوری اطلاعات به صورت عام و هوش مصنوعی به صورت خاص، قابل استفاده است و این از مزیت‌های مکتب اهل بیت(ع) است. اما این ادعا به تنهایی کافی نیست، باید این آموزه‌ها مثل فرآورده‌های معدنی استخراج و بازتولید شده و متناسب با فضای هوش مصنوعی و مسائل و موضوعات آن برای جامعه و دنیای امروز بیان شود.
یکشنبه بیست و یکم آبان ۰۲
مقاله عوامل درون و برون خانوادگی مؤثر بر گسست نسلی در خانواده ایرانی مقاله عوامل درون و برون خانوادگی مؤثر بر گسست نسلی در خانواده ایرانی ✍️هوشیاری, نسیبه السادات؛ رحمتی, حسینعلی(1401). «بررسی عوامل درون و برون خانوادگی مؤثر بر گسست نسلی در خانواده ایرانی»، مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 3(6), 9-31.
شنبه بیستم آبان ۰۲
چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت دوم) چرا از «دافی»ها استقبال می‌شود؟ (قسمت دوم) «قالب» و «فُرم» ظرف و ابزار انتقال پیام هستند. از این رو هنگام برنامه سازی برای نوجوانان و جوانان بایستی به این مسئله توجه جدی شود. یک محتوا هراندازه هم ارزشمند و قوی باشد اگر به گونه ای جذاب و متناسب با ذائقه مخاطب تولید نشود به ذهن او منتقل نمی‌شود یا در آن «ته نشین» و ماندگار نمی‌گردد. دوشنبه هشتم آبان ۰۲ 📌اما نسل جدید و طلبه ها: چه خوش که «مهربانی» از دو سر بی 📌اما نسل جدید و طلبه ها: چه خوش که «مهربانی» از دو سر بی نمی شود فقط به طلبه ها ایراد گرفت که با تحولات زمان بیگانه اید، زبان نسل جدید را نمی‌فهمید و با آنها ارتباط ندارید. «ارتباط» فرایندی دوسویه است. روی دیگر این سکه آن است که نسل جوان هم شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه»ای از حوزه های علمیه داشته باشند، از تحولات آن آگاه شوند و آن خوش بینی و اعتمادی که از طلبه ها توقع دارند خود هم نسبت به آنها داشته باشند. ارتباط تعالی بخش و سازنده مستلزم همدلی، همفکری، همدردی و همراهی جوانان با طلاب و روحانیون «هم» است. فضای مجازی ابزاری بسیار مناسب و در دسترس برای این کار است... بسم الله. سه شنبه دوم آبان ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار