آرشیو اخبار صفحه شش

...
چالش ­های کاربردی سازی اخلاق اسلامی: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات چالش ­های کاربردی سازی اخلاق اسلامی: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات همزمان با هفته پژوهش ۱۴۰۲ در راستای چهارمین همایش علوم انسانی – اسلامی، پژوهش و فناوری، سومین نشست از سلسله نشست های علمی پژوهشگاه با عنوان "چالش ­های کاربردی سازی اخلاق اسلامی: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات"با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث و با حضور حجت الاسلام دکتر حجت ­اله بیات، عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان ناقد و با دبیری دکتر علیرضا بشیری، ندرس حوزه و دانشگاه، با مشارکت و همکاری مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به صورت حضوری و وبیناری در سالن جلسات پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

لینک حضور در جلسه :

https://vc۱.qhu.ac.ir/p-neshast

*** شرکت در این جلسه برای عموم آزاد است***
شنبه هجدهم آذر ۰۲
نکاتی برای شرکت در مصاحبه دکتری نکاتی برای شرکت در مصاحبه دکتری مصاحبه دکتري يک روال ثابت و مشخص ندارد وبيشتر براي آشنايي با دانشجو و انگيزه و علاقه او به رشته انتخابي اش است. ولي معمولا موارد زير مطرح و مورد توجه قرار مي گيرد:

جمعه هفدهم آذر ۰۲
زنان و خطر فرونشست در سیاه چاله سایت های کاریابی زنان و خطر فرونشست در سیاه چاله سایت های کاریابی 🔹هرچند فضای مجازی امروزه امکان کسب درآمد از طریق کارهای خدماتی را برای همگان آسان و راحت کرده است، اما برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از این فرصت، اقدام به فریب کاری، آزار و اخاذی از افراد می‌کنند و در این میان خانم ها به ویژه دختران جوان، جزو نخستین طعمه ها هستند. در این که با این افراد سودجو باید برخورد قانونی شود تردیدی نیست، ولی نمی‌توان به این بسنده کرد و بایستی در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کرد.

🔹برای کاهش قربانیان، توجه به موارد زیر ضروری است:
جمعه سوم آذر ۰۲
کمک های اخلاق به هوش مصنوعی (هومص) (ویدیو) کمک های اخلاق به هوش مصنوعی (هومص) (ویدیو) چند برش از نشست برگزار شده در خبرگزاری ابنا درباره اخلاق هوش مصنوعی
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی، اخلاق‌پژوه و مدرس فلسفه، در نشست علمی «خدمات متقابل هوش مصنوعی و اخلاق اسلامی» عنوان کرد: از کارکرد‌های اخلاق، تعالی‌بخشی به اهدافِ طراحی و توسعه هوش مصنوعی است.
جمعه بیست و ششم آبان ۰۲
💢تعطیل شدن «من و تو»؛ مسئله این نیست 💢تعطیل شدن «من و تو»؛ مسئله این نیست شبکه ماهواره ای فارسی زبان «من و تو» چند روز قبل از احتمال توقف فعالیت خود خبر داد (سایت تابناک، 22 آبان 1402). این که این کار واقعا اتفاق خواهد افتاد یا برنامه ریزان آن نقشه دیگری در سر دارند نامعلوم است و فعلا مورد بحث نیست. همچنین کژکارکردهای سیاسی آن هم غیرقابل انکار است و باید توسط اهل فن بررسی شود. آنچه یادداشت حاضر بر آن تاکید دارد این است که همه افراد و نهادهایی که در جامعه ما با مسئله رسانه، فضای مجازی، اخلاق، تعلیم و تربیت و سیاستگذاری فرهنگی به خصوص برای نسل جوان سروکار دارند بایستی فرایند شکل گیری و فعالیت این شبکه را به صورت موردی تحلیل و بررسی کنند و از قوت و ضعف های آن درس ها و تجربه های لازم را برای سیاستگذاری، برنامه ریزی و فعالیت فرهنگی و تربیتی در جامعه امروز ایران کسب کنند. این بحث ابعاد و زوایای گوناگونی دارد ولی در این جا بیشتر از منظر بهره گیری این شبکه از #فضای_مجازی برای ترویج هنجارها و ارزش های مدنظر خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. آنچه می‌آید نه در دفاع ازاین رسانه که در نقد آن، و برای پیشگیری از مرجعیت یافتن چنین رسانه هایی در آینده بیان می‌شود. پنج شنبه بیست و پنجم آبان ۰۲
آمار سایت
مشاهده کامل آمار