چهار

...
💟نسل جدید و ازدواج: عشق؟ معامله؟ اخاذی؟ 💟نسل جدید و ازدواج: عشق؟ معامله؟ اخاذی؟ 💔تقریبا در هیچ یک از ویدیوهایی که از گفت و گو با دختران و پسران در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود سخن از عشق عمیق، وفاداری، نجابت و صبر وتحمل نیست؛ بلکه نقطه کانونی صحبت ها بر سر میزان مهریه است؛ آن هم با ارقام و اعداد بسیار عجیب و دور از شرایط زندگی در جامعه ما.

💔 ممکن است برخی از این گفت وگوها از سر شوخی باشد ولی تا اندازه ای نشان دهنده آرزوهای بخش هایی از نسل جدید است، و در هر صورت روی مخاطبان شان تاثیر می‌گذارد.

💔 به نظر می‌رسد این جوانان، به ویژه دختران، درک درستی از هدف تشکیل خانواده ندارند و آن را بیشتر به عنوان یک معامله می‌نگرند که بایستی برای متضرر نشدن، از همین ابتدا با مهریه های سنگین ضمانت لازم را از طرف مقابل شان بگیرند؛
👋🏽 غافل از این که خانه ای که بر این بنیاد تشکیل شود، البته اگر بشود، با اندک بهانه ای خراب می‌شود و کمترین پیامدش نزاع های بی پایان، و هدر رفتن بهترین سال های جوانی شان بین دادگاه و پاسگاه است؛ که آیا بتوانند اندکی از مهریه را بگیرند یا نه. به هرحال هر «معامله»ای ضرر هم دارد!

شنبه دهم آذر ۰۳
🌀مسوولیت سنگین توهم‌زدایی از نسل جدید 🌀مسوولیت سنگین توهم‌زدایی از نسل جدید 🧕از دختر می‌پرسد همسر احتمالی ات چه درآمدی باید داشته باشد تا کنسل نباشد، و پاسخ می‌شنود: «حداقل ماهی چهارصد میلیون تومان». در جامعه ای که حقوق بسیاری از پسرها حدود یک بیستم این مبلغ است، طرح چنین مبلغ هایی از سوی برخی دخترخانم ها را می‌شود تنها ناشی از توهم نادرست آنها از خودشان، و از زندگی مشترک دانست.


🧕بیان این توهمات اگر در حد شوخی های دوستانه باقی می‌ماند مشکلی نبود، ولی وقتی در شبکه ای چون اینستاگرام منتشر می‌شود، حتی اگر با قصد سرگرمی یا تبلیغ باشد، کم کم روی مخاطبان جوان این ویدیوها تاثیر می‌گذارد و اگر مجرد باشند آنها را از ازدواج می‌ترساند، اگر هم ازدواج کرده باشند توقع شان از همسر و زندگی شان را به طور غیرواقع بینانه ای بالا می‌برد. بگذریم از این که موجب ناامیدی و نارضایتی آنها از زندگی هم می‌شود.


📌این جاست که والدین، معلمان، مبلغان و رسانه ها وظیفه دارند با روش های مناسب، این دسته از جوانان را از توهم بیرون بیاورند و به آنها کمک کنند که زندگی خود را متناسب با واقعیت های جامعه ما پی ریزی کنند.

چهارشنبه هفتم آذر ۰۳
🧑‍🌾نسل «کنسله»، فضای مجازی، تحولات ارزشی 🧑‍🌾نسل «کنسله»، فضای مجازی، تحولات ارزشی 🔹اخیرا در شبکه های اجتماعی نوعی از گفت و گو با جوانان باب شده که از دختران و پسران جوان می‌پرسند با چه کسانی حاضر به ارتباط و ازدواج هستند یا نیستند. از آن جا که شبکه های اجتماعی «تا حدودی» بازتاب دهنده تحولات فرهنگی و اخلاقی جامعه هستند بررسی پاسخ های جوانان به پرسش بالا، که عمدتا مبتنی بر شرایط «کنسل»‌ بودن یک رابطه است، تا اندازه ای می‌تواند به شناخت روحیات و علایق نسل جدید کمک کند.


🔹هرچند البته این افراد نماینده همه جوانان جامعه نیستند، ولی دست کم بخش هایی از نسل جدید را نمایندگی می‌کنند. از این رو به همه افراد و نهادهایی که به نوعی در عرصه فرهنگ و اخلاق و تربیت و فضای مجازی و نسل جوان فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود حتما این ویدیوها را ببینند و از جهات مختلف تجزیه و تحلیل کنند.

چهارشنبه هفتم آذر ۰۳
مسوولیت طلبه ها در برابر سرقت علمی مسوولیت طلبه ها در برابر سرقت علمی 📚متاسفانه دیده شده که گاهی برای طلبه ها هم چنین کارهایی تبلیغ می‌شود. انجام سرقت علمی از سوی همه نادرست و قبیح است و از سوی طلبه ها (حتی اگر چند نفر معدود) اگر انجام شود قبیح تر. چون اولا از طلبه ها مراعات اخلاق بیشتر انتظار می‌رود، ثانیا قباحت چنین کاری را می‌ریزد و چه بسا دیگران را به انجام آن تشویق کند.


📌 از این رو، طلبه ها باید بیش از دیگران مواظب باشند که هم خودشان چنین درخواست هایی را ندهند، هم به هیچ وجه در تهیه این گونه پایان نامه ها مشارکت نداشته باشند. جدای از نظارت خداوند، امروز رفتار طلبه ها بیش از دیگران زیر ذره بین شبکه های اجتماعی هستند و چنین کارهایی پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

یکشنبه چهارم آذر ۰۳
🔻با چالش احمق‌نمایی زنان در فضای مجازی چه باید کرد؟ 🔻با چالش احمق‌نمایی زنان در فضای مجازی چه باید کرد؟ 🔹استفاده از ویدیوهای تمسخرآمیز در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی زنان و دختران به عنوان افرادی نادان و ساده لوح، پیامدهایی چون ترویج بی حیایی، تضعیف نهاد خانواده، و توهین و خشونت های زبانی و فیزیکی نسبت به بانوان را در پی دارد. از این رو همه دغدغه مندان سلامت اخلاقی جامعه و مدافعان حقوق زنان، و بیش از همه خود زنان، باید برای پیش گیری از این فاجعه تلاش هایی از این دست را داشته باشند:
▪️آگاه سازی دختران نسبت به پیامدهای این ویدیوها
▪️ هشدار برای عدم مشارکت در ساخت آنها،
▪️ اعتراض جدی به تولیدکنندگان این محتواها،
▪️عدم فالو و لایک و فوروارد این گونه ویدیوها.

یکشنبه چهارم آذر ۰۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار