چهار

...
💟 بدن‌‌نمایی‌ زنان، و تغییر معیار «زنِ خوب» 💟 بدن‌‌نمایی‌ زنان، و تغییر معیار «زنِ خوب» 🎈خانم هایی که ویدیوهای بدن نمایانه خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند در واقع به طور غیرمستقیم، داشتن «بدنِ خاص» را به عنوان معیار «خوب بودن زن»‌ تعریف می‌کنند، و در نتیجه، دو گروه را با مشکل مواجه می‌سازند:
▪️یکی، به «مردان»ی که مخاطب شان هستند القا می‌کنند که زن خوب زنی است که اندامی این گونه داشته باشد. این القا می‌تواند رابطه آنها را با همسران شان که چنین اندامی ندارند دچار چالش کند.
دوشنبه یکم بهمن ۰۳
🚫 بدن‌نمایی زنان، و نظریه «بدن من قانون من است» 🚫 بدن‌نمایی زنان، و نظریه «بدن من قانون من است» ☂️ «بدن نمایی» زنان در فضای مجازی هرچند یک رفتار بیرونی است ولی مبتنی بر مجموعه ای از مبانی معرفت شناختی و انسان شناختی است که تا وقتی نقد نشود نمی‌توان تغییر رفتار این دسته از خانم ها را انتظار داشت. از جمله این مبانی، یکی هم این نظر معروف است که: «بدن من، قانون من است». به این معنا که من به عنوان یک زن، فقط خودم می‌توانم تصمیم بگیرم از بدنم کجا و چگونه استفاده کنم.

☂️ بر این سخن نقدهای فراوانی وارد است، از جمله این که: بدن (مثل دیگر اموال شخصی) وقتی از طریق فضای مجازی وارد «عرصه عمومی» جامعه شد، دیگر فرد نمی‌تواند فقط منافع و خواسته های خودش را نظر بگیرد بلکه باید با پذیرش مسوولیت اخلاقی، منافع جامعه و خیر عمومی را نیز لحاظ کند.

یکشنبه سی ام دی ۰۳
وظایف والدین و روحانیون درباره زیست اخلاقی نوجوانان در فضای مجازی وظایف والدین و روحانیون درباره زیست اخلاقی نوجوانان در فضای مجازی رحیم نوروزی
دانشجوی دکتری مدرسی اخلاق اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث
ناظرعلمی: دکتر حسینعلی رحمتی
عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث

رویکرد جدید جامعه ایران خصوصا نسل نوجوان آن در استفاده از فناوری های اطلاع رسانی جدید، و استقبال آنان از فضای مجازی و به صورت ویژه، شبکه اجتماعی اینستاگرام، فرصت ها و تهدیدات اخلاقی را با خود به همراه آورده است. از این رو، بررسی این موضوع پیچیده، می‌طلبد که ما راه حلی در خصوص مواجهه نسل نوجوان در شبکه های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مربیان خانواده، یعنی والدین، و مربیان دینی، یعنی روحانیت آگاه، جهت تربیت اخلاقی این نسل پیدا کنیم. چرا که معتقدیم این دو گروه می‌توانند تاثیر عمیق و شگرفی را بر نوجوانان و حضور اخلاقی آنان در فضای مجازی داشته باشند.
از آنجا که لازمه این کار، آشنایی این دو گروه با مسوولیت های اخلاقی خود است، در ادامه برخی از وظایف «والدین» و «روحانیون» در قبال قشر آسیب‌پذیر نوجوان در مواجهه با پدیده شبکه های اجتماعی معرفی می‌شود.
شنبه بیست و نهم دی ۰۳
🔥 بدن‌نمایی زنان، و کاربرانی که بر آتش بی‌حیایی می‌دمند 🔥 بدن‌نمایی زنان، و کاربرانی که بر آتش بی‌حیایی می‌دمند 🔹فضای مجازی خودش مکانی است برای «دیده شدن»، و خانم هایی که بدن نمایی می‌کنند برای شان این دیده شدن به طور مضاعف موضوعیت دارد. از این رو، کاربرانی که با فالو، لایک و فوروارد کردن، و کامنت گذاشتن پای پست های این افراد به دیده شدن آنها کمک، و آنان را برای خودنمایی وقیح تر و بی پرواتر تشویق می‌کنند باید جزو چند مقصر اصلی فراگیر شدن رذیلت بدن نمایی زنان در فضای مجازی بدانیم، اینان در پیدایش پیامدهای ناگوار این کار هم شریک هستند. شنبه بیست و نهم دی ۰۳ ♨️ نقش شوهران در تشویق زنان به بدن‌نمایی در فضای مجازی ♨️ نقش شوهران در تشویق زنان به بدن‌نمایی در فضای مجازی ▪️در فرهنگ ملی و دینی ما مردان همواره مظهر غیرت و حساسیت نسبت به حراست از کیان خانواده بوده اند، ولی امروزه عواملی چون ضعف اخلاقی، طمع کردن به درآمدهای تبلیغاتی، یا ترس از متهم شدن به عقب ماندگی، برخی از آنان را واداشته که در برابر نمایش همسرشان در فضای مجازی سکوت یا همکاری کنند.
پنج شنبه بیست و هفتم دی ۰۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار