سی و شش
...
ضرورت تجربه آموزی و بومی سازی هوش مصنوعی
ضرورت تجربه آموزی و بومی سازی هوش مصنوعی
یکی از وظایف مهم اخلاق پژوهان جامعه ما این است که مزیت ها و چالش های اخلاقی فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی را متناسب با زیستبوم جامعه ایرانی مورد بررسی قرار دهند و برای کاهش چالش ها و افزایش مزایت ها راهکارهایی را متناسب با ویژگی های دینی، اخلاقی و فرهنگی جامعه ایران ارایه کنند.
بومی سازی کاری است که برخی کشورهای دیگر، از جمله کشورهای آفریقایی انجام داده اند.
جمعه ۱۵ فروردین ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
‼️آن گونه نیستند که در فضای مجازی مینُمایند
سمت راست: هر روز ویدیوهای عاشقانه میگذاشتند و قربان صدقه هم میرفتند. گفته بودند تا ابد با هم میمانند. نماندند. با هم اختلاف پیدا کردند و دختر مدتی پیش خودکشی کرد.
سمت چپ: (گفته شده این پست مربوط به یک ماه پیش است). خارج از ایران زندگی میکرد. گفته به زندگی مشترک لبخند میزند. اما نزد. چند روز پیش زنش را تکه تکه کرد و بعد هم خودش را کشت.
🌀هر دو حادثه بسیار تاسف بار است. اما روی سخن با #نوجوانان و جوانان عزیز است: حسرت زندگی کسانی که در فضای مجازی تصویری زیبا از زندگی خود به نمایش میگذارند را نخورید و خود را با آنها #مقایسه_نکنید. آنها هم مثل من و شما
و میلیون ها انسان دیگر در زندگی هزار مشکل دارند، اما به هر دلیل آن را به نمایش نمیگذارند.
👈جادوی فضای مجازی بسیار فریبنده است. آدم های آن لزوما همان جوری نیستند که نشان میدهند.
دوشنبه ۱ مرداد ۳
🔥 مثل آدامس به ذهن شان میچسبد
👋🏼 تاثیرات برخورد بزرگترها با #نوجوان ها تا آخر عمرباقی میماند. امروزه هم در برخورد با آنها چه «در» فضای مجازی چه «درباره» فضای مجازی مواظب گفتار و رفتارمان باشیم، که میتواند آنها را «یدخلون فی دین الله» کند یا «یخرجون عن دین الله».
يكشنبه ۳۱ تیر ۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی (2)
کارکرد دوگانه فضای مجازی در تحولات نسلی
نسل زد در دامن فضای مجازی به دنیا آمده و با آن بزرگ شده و اینک نه تنها از آن به عنوان «ابزار»، که به عنوان مجال و محلی برای «زندگی» استفاده میکند. از منظر تحولات نسلی، فضای مجازی دراین زمینه کارکرد دوگانۀ «فاعلیت» و «نمایشگری» را دارد. یعنی:
از یک سو با معرفی سبک(های) زندگی متفاوت و الگوهای اخلاقی جدید، نوع نگاه اخلاقی این نسل را به خودشان، دیگران، و سنت های فرهنگی و دینی جامعه تغییر میدهد، و حتی گاه آنها را به منتقد این سنت ها تبدیل میکند. و از سوی دیگر، همین فضای مجازی، به ویژه پلتفرم های تصویرمحور آن مثل اینستاگرام، هم چون آینه ا ی است که این سبک زندگی جدید (که طبیعتا از نظر بزرگترها غیررسمی، غیرشرعی، یا غیراخلاقی است) را نشان میدهد. توجه داشته باشیم که در چند سال اخیر، از وقتی که کلیپ های حضور متفاوت زنان و دختران در هیات های عزاداری در فضای مجازی منتشر شد توجه و حساسیت دیگران را برانگیخت و موجب اظهار نظر موافقان ومخالفان شد.
جمعه ۲۹ تیر ۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی (۱)
با نگاهی به روند حضور دختران و زنان در هیات های عزاداری به ویژه هیات های زنجیرزنی در چند سال اخیر و با توجه به برخی عوامل و زمینه های آن میتوان گفت به احتمال زیاد در آینده این حضور بیشتر و پررنگ تر هم خواهد شد. از این رو از هم اکنون باید این «پدیده» را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و برای مواجهه معقول، منطقی و موثر با آن چاره ای اندیشید، تا از این به بعد با حضور آنها در هر مناسبت مذهبی (مثل محرم و رمضان)، ملی (مثل نورزو و چهارشنبه سوری) یا سیاسی (مثل انتخابات)، نزاع و اختلاف و افتراق در این زمینه تازه و تکثیر نشود.
پنجشنبه ۲۸ تیر ۳
♨️ تحولات نسلی، از پذیرش تا چالش
پذیرش #تحولات_نسلی به معنای موافقت با همه دیدگاه ها و رفتارهای نسل جدید نیست، بلکه نخستین گام برای شناخت علائق، انگیزه ها، آرمان ها، ویژگی ها، دغدغه ها و خصائص، و به طور کلی فضای گفتمانی این نسل، و یافتن روش #تعامل درست با آنهاست. بدون این کار، اختلافات و تعارضات دو نسل هر روز بیشتر میشود.
چهارشنبه ۲۷ تیر ۳
قبلی
36
37
38
39
40
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار