menusearch
harahmati.ir

چهل و یک

...
♨️بچه‌های‌مان را دریابیم، پیش از این‌که دیرتر شود ♨️بچه‌های‌مان را دریابیم، پیش از این‌که دیرتر شود از این تغییرات در امان نیستند. فضای مجازی نیز از یک سو نشانگر بخش هایی از این تغییرات است و از سوی دیگر، عامل تاثیرگذار بر آنها.

▪️یکی از چالش های امروز ما کاهش سن نوجوانانی است که با غیرهمجنس خود وارد رابطه های عاطفی بی حساب و کتاب می‌شوند. از این رو عجیب نیست که در شبکه های اجتماعی ویدیوی پسربچه شانزده هفده ساله ای را می‌بینیم که هم زمان با دو دختربچه هم سن و سال خودش به عنوان دوست دختر وارد رابطه شده است. طبیعتا این دسته از نوجوانان از پیامدهای خطرناک کارهای خود غافل،‌ و از مدیریت آن هم ناتوان اند. به همین خاطر است که خیلی زود کارشان به مشاجره و جدایی یا حتی خودکشی منجر می‌شود.
پنجشنبه ۴ بهمن ۳
🔥بدن‌نمایی زنان؛ و فعال کردن گسل‌های جنسی نوجوانان و جوانان 🔥بدن‌نمایی زنان؛ و فعال کردن گسل‌های جنسی نوجوانان و جوانان

🔹خانم‌هایی که تصاویر بدن‌نمایانه و با غلظت جنسی از خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند احتمالا به این نکته توجه ندارند که بخش قابل توجهی از مخاطبان آنها را «نوجوانان»ی تشکیل می‌دهند که دوران بلوغ را می‌گذرانند یا جوانانی که امکان برآورده کردن نیازهای جنسی و عاطفی خود را از طریق ازدواج ندارند. طبیعتا مواجه شدن، و از آن بدتر، معتاد شدن این افراد به چنین تصاویری موجب فعال شدن پیش از موعد یا بیش از اندازه تمایلات جنسی، و حتی افتادن آنها در دام روابط بی ضابطه می‌شود.
چهارشنبه ۳ بهمن ۳
💟 بدن‌‌نمایی‌ زنان، و تغییر معیار «زنِ خوب» 💟 بدن‌‌نمایی‌ زنان، و تغییر معیار «زنِ خوب» 🎈خانم هایی که ویدیوهای بدن نمایانه خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند در واقع به طور غیرمستقیم، داشتن «بدنِ خاص» را به عنوان معیار «خوب بودن زن»‌ تعریف می‌کنند، و در نتیجه، دو گروه را با مشکل مواجه می‌سازند:
▪️یکی، به «مردان»ی که مخاطب شان هستند القا می‌کنند که زن خوب زنی است که اندامی این گونه داشته باشد. این القا می‌تواند رابطه آنها را با همسران شان که چنین اندامی ندارند دچار چالش کند.
دوشنبه ۱ بهمن ۳
🚫 بدن‌نمایی زنان، و نظریه «بدن من قانون من است» 🚫 بدن‌نمایی زنان، و نظریه «بدن من قانون من است» ☂️ «بدن نمایی» زنان در فضای مجازی هرچند یک رفتار بیرونی است ولی مبتنی بر مجموعه ای از مبانی معرفت شناختی و انسان شناختی است که تا وقتی نقد نشود نمی‌توان تغییر رفتار این دسته از خانم ها را انتظار داشت. از جمله این مبانی، یکی هم این نظر معروف است که: «بدن من، قانون من است». به این معنا که من به عنوان یک زن، فقط خودم می‌توانم تصمیم بگیرم از بدنم کجا و چگونه استفاده کنم.

☂️ بر این سخن نقدهای فراوانی وارد است، از جمله این که: بدن (مثل دیگر اموال شخصی) وقتی از طریق فضای مجازی وارد «عرصه عمومی» جامعه شد، دیگر فرد نمی‌تواند فقط منافع و خواسته های خودش را نظر بگیرد بلکه باید با پذیرش مسوولیت اخلاقی، منافع جامعه و خیر عمومی را نیز لحاظ کند.

يكشنبه ۳۰ دی ۳
وظایف والدین و روحانیون درباره زیست اخلاقی نوجوانان در فضای مجازی وظایف والدین و روحانیون درباره زیست اخلاقی نوجوانان در فضای مجازی رحیم نوروزی
دانشجوی دکتری مدرسی اخلاق اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث
ناظرعلمی: دکتر حسینعلی رحمتی
عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث

رویکرد جدید جامعه ایران خصوصا نسل نوجوان آن در استفاده از فناوری های اطلاع رسانی جدید، و استقبال آنان از فضای مجازی و به صورت ویژه، شبکه اجتماعی اینستاگرام، فرصت ها و تهدیدات اخلاقی را با خود به همراه آورده است. از این رو، بررسی این موضوع پیچیده، می‌طلبد که ما راه حلی در خصوص مواجهه نسل نوجوان در شبکه های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مربیان خانواده، یعنی والدین، و مربیان دینی، یعنی روحانیت آگاه، جهت تربیت اخلاقی این نسل پیدا کنیم. چرا که معتقدیم این دو گروه می‌توانند تاثیر عمیق و شگرفی را بر نوجوانان و حضور اخلاقی آنان در فضای مجازی داشته باشند.
از آنجا که لازمه این کار، آشنایی این دو گروه با مسوولیت های اخلاقی خود است، در ادامه برخی از وظایف «والدین» و «روحانیون» در قبال قشر آسیب‌پذیر نوجوان در مواجهه با پدیده شبکه های اجتماعی معرفی می‌شود.
شنبه ۲۹ دی ۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمارسایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب