

🟢 حوزههای علمیه و اقتضائات ورود به عصر هوش مصنوعی (۶)
🔸فراگیر شدن هوش مصنوعی، در کنار چالش های خود، مجموعه ای از فرصت ها را برای حوزه های علمیه فراهم میکند، که بایستی از هم اکنون دنبال شناسایی و بهره گیری از آنها باشند.
شنبه ۳ خرداد ۴
♨️ حوزههای علمیه و اقتضائات ورود به عصر هوش مصنوعی (۵)
🔹شروع عصر هوش مصنوعی، آغاز دوره ای پر چالش برای حوزه های علمیه است. از این رو حوزویان هرگونه موضوع آیندهپژوهانهای که اکنون گمانهزنی میشود را باید جدی گرفته و آن را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.
💢 حوزههای علمیه و اقتضائات ورود به عصر هوش مصنوعی (۴)
🔻 هدف اصلی حوزه و حوزویان درباب اخلاق، اخلاقی شدن خود و راهنمایی و رشد اخلاقی جامعه است. رسیدن به این هدف، همواره مستلزم انجام چند وظیفه بوده است:
🌀 حوزههای علمیه و اقتضائات ورود به عصر هوش مصنوعی (۳)
🔸تا سه چهار سال پیش در جامعه ما اغلب افراد حتی تحصیلکردهها، اسمی از هوش مصنوعی نشنیده بودند یا دستکم با آن کار نکرده بودند، ولی امروز استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در اقشار گوناگون در حال فراگیر شدن است. این بیانگر یک نکته است: سرعت فراگیری این فناوریها با هیچیک از ادوار زندگی بشر قابل مقایسه نیست.
🟣 حوزه های علمیه و اقتضائات ورود به عصر هوش مصنوعی (۲)
به افرادی که بین سال های ۱۴۰۳ تا ۱۴۱۷ به دنیا میآیند اصطلاحا «نسل بِتّا» میگویند. حوزویان با این نامگذاری موافق باشند یا نه، باید به مهم ترین ویژگی آنها توجه کنند که عبارت است از: زاده شدن و بالندگی در دامان هوش مصنوعی. برخلاف بزرگترهایشان که بیشتر با فضای مجازی فعلی انس دارند، این نسل نخستین نسل از مخاطبان روحانیون است که از ابتدای تولد، زندگی اش با هوش مصنوعی در هم میآمیزد.
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24