پنجاه و هفت

...
حالا که شرّ شد چه کنیم؟: وظایف اخلاقیِ پسامشهوریت در فضای مجازی حالا که شرّ شد چه کنیم؟: وظایف اخلاقیِ پسامشهوریت در فضای مجازی ماجرای هلیا نه اولین مورد نه آخرین مورد از مشهور شدن (ناخواسته) نوجوانان در فضای مجازی است و با قاطعیت می‌توان گفت که مواردی از این دست در آینده نیز تکرار خواهد شد. از این رو لازم است این مسئله به صورت بنیادی بررسی و برای کاهش پیامدهای آن چاره اندیشی شود. شنبه دوم مرداد ۰۰ فراتر از قمهٔ «هلیا»:  شبکه های اجتماعی به مثابهٔ «بازنمود تحولات تدریجی و پنهان» فراتر از قمهٔ «هلیا»: شبکه های اجتماعی به مثابهٔ «بازنمود تحولات تدریجی و پنهان» در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن چند دختر نوجوان به نزاع با یکدیگر می‌پردازند. مکتوب حاضر از منظر نگاه به شبکه های اجتماعی به مثابه «بازنمود بخشی از تحولات ارزشی جامعه» به این ویدیو می‌نگرد و به دلایلی که در ادامه بیان خواهد شد به همه مرتبطان فضای مجازی و افراد و نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی متصدی تعلیم و تربیت و اخلاق، از حوزه های علمیه گرفته تا وزارت آموزش و پرورش، سفارش می‌کند اینگونه ویدیوها را بارها از زوایای گوناگون مورد تامل و مداقه قرار دهند. دوشنبه بیست و یکم تیر ۰۰ ما واين موجوداتِ هوشمندِ  زبان نفهم! ما واين موجوداتِ هوشمندِ زبان نفهم! درباره ربات هاي هوشمند چند سوال از منظر اخلاقي قابل طرح است: 1. آيا کارهاي اين ماشين ها را مي توان به خوب يا بد اخلاقي متصف کرد؟ 2. اگر اينها عملي انجام دادند که از منظر اخلاقي نادرست باشد(مثلا به کسي آسيب رساندند يا اموال کسي را سرقت کردند) چه کسي قابل سرزنش است و اخلاقا بايد اين آسيب و ضرر را جبران نمايد؟ سازنده يا به کار گيرنده يا فرد ثالث؟ 3. آيا مسئله «استقلال عامل اخلاقي» براي اين ماشين ها صدق مي کند؟ یکشنبه سیزدهم تیر ۰۰ پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف اسلامی و دانشجویان (قسمت 6 ) پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف اسلامی و دانشجویان (قسمت 6 ) آخرین بخش متن نشست علمی پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف اسلامی و دانشجویان، ارایه شده در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی دوشنبه سی و یکم خرداد ۰۰ پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف اسلامی و دانشجویان (قسمت 5) پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف اسلامی و دانشجویان (قسمت 5) پنجمین قسمت نشست علمی پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید و دانشجویان معارف اسلامی، ارایه شده در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی دوشنبه سی و یکم خرداد ۰۰
آمار سایت
مشاهده کامل آمار