

تفاخر، خودنمایی و زندگی نمایشی در فضای مجازی
💰اما اگر کسی اندکی تقید اخلاقی داشته باشد نه دارایی اش را جلوی دیگران جار میزند، نه این که چنین ویدیوهایی را تولید و منتشر میکند. چرا که این افراد راست بگویند یا دروغ، در هر صورت میدانیم در جامعه ما بسیاری از افراد با مشکلات معیشتی زیاد زندگی میکنند و این ویدیوها فقط حس حسرت، آزردگی، بدبخت بودن، ناامیدی، ناراحتی از وضع زندگی خود، و حتی حس کینه و انتقام نسبت به افراد پولدار را در آنان ایجاد میکند. حتی ممکن است موجب اختلاف همسران یا والدین و فرزندان شود که سرکوفت بزنند ببین بچه با این سن و سال چقدر در حسابش پول دارد و تو نداری.
فضای مجازی و ساخت گلوله برفی اخلاقی
⛄️ این که تصویر کارهای ساده ای چون مساعدت یک فروشگاه به افراد کم درآمد یا برداشتن زباله از روی زمین را در فضای مجازی منتشر کنیم واقعا فایده ای دارد؟ پاسخ: بله. خیلی زیاد. نظریه «اثر گلوله برفی» میگوید هر چیز به ظاهر کوچک طی یک فرایند میتو اند به چیزی بزرگ تر و مهم تر تبدیل شود. مثل یک گلوله برف که در ابتدا کوچک است ولی با غلطیدن در شیب کوه تبدیل به یک گلوله بزرگ میشود.
نقش «فرم» در تولید مجتوای اخلاقی فضای مجازی
فضای مجازی یک #رسانه است و در رسانه صِرف داشتن محتوای خوب و مفید برای تاثیرگذاری بر مخاطب کافی نیست. ذائقه کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان زیباپسند است و گاه حتی فرم برای آنها مهم تر از محتواست. همین موجب شده که بسیاری از بلاگرها و سلبریتی ها محتوای بی فایده و گاه غیراخلاقی خود را به راحتی به خورد آنان بدهند و از میان آنها یارگیری کنند.
يكشنبه ۲۹ مهر ۳
📲 چالش اخلاقی زباله های الکترونیکی
📺 تولیدکنندگان بایستی حتی المقدور از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده کنند. کاربران هم وظیفه دارند به جای رها کردن در طبیعت، آنها را به موسساتی که برای تفکیک و بازیافت این زباله ها تاسیس شده تحویل دهند.
سرچ در گوگل هم موجب افزایش گرمای جهانی میشود؟
🌿از این رو مسوولیت اخلاقی کسانی که دغدغه محیط زیست را دارند این است که وظایف و مسوولیت های همه افراد و مراکز مرتبط با فضای مجازی را درباب کاهش گرمای جهانی تبیین کرده و برای ملزم کردن آنها به مراعات این وظایف از ظرفیت های گوناگون، از جمله خود فضای مجازی، استفاده کنند؛ چرا که «ما یک زمین بیشتر نداریم».
يكشنبه ۲۲ مهر ۳
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24