پنجاه و سه
...
لزوم مواجهه خودباورانه و انتقادی با فلسفه غرب
لزوم مواجهه خودباورانه و انتقادی با فلسفه غرب
اندیشوران جامعه ما در مواجهه با فیلسوفان و #فلسفه_غرب، بایستی نگاهی #انتقادی و سنجشگرانه داشته باشند. یعنی در مقابل آنان نه «خودباخته» شوند نه «خودشیفته».بلکه #خودباوری داشته باشند.
از آن فلسفه ها استفاده کنند ولی اولا آنها را وحی مُنزَل ندانند،ثانیا از سنت فلسفی #ایرانی و #اسلامی خود هم غافل نشوند.
حسینعلی رحمتی
29 فروردین 1404
جمعه ۲۹ فروردین ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
کارکردهای اخلاق برای هوش مصنوعی
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع)، نشست علمی «خدمات متقابل هوش مصنوعی و اخلاق اسلامی» با حضور و ارائه حجت الاسلام و المسملین دکتر «حسینعلی رحمتی» و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید محسنی» در تحریریه خبرگزاری ابنا برگزار شد.
رحمتی:
🔹 اگر بگوییم دنیای امروز به دوران ماقبل هوش مصنوعی و مابعد آن تقسیم شده، حرفی به اغراق نگفتهایم.
🔹در نسبت بین هوش مصنوعی و اخلاق چهار موضوع محوری قابل طرح است:
1. کمکهای #اخلاق به هوش مصنوعی
2.کمکهای #هوش_مصنوعی به اخلاق
3.چالشهای اخلاقی هوش مصنوعی
4. راه های حل این چالشها
در این نشست فقط درباره مورد اول بحث شده است.
🔹ما در تفکر اسلامی و به طور خاص در مکتب اهل بیت(ع) آموزههای فراوانی داریم که در حوزه فناوری اطلاعات به صورت عام و هوش مصنوعی به صورت خاص، قابل استفاده است و این از مزیتهای مکتب اهل بیت(ع) است. اما این ادعا به تنهایی کافی نیست، باید این آموزهها مثل فرآوردههای معدنی استخراج و بازتولید شده و متناسب با فضای هوش مصنوعی و مسائل و موضوعات آن برای جامعه و دنیای امروز بیان شود.
يكشنبه ۲۱ آبان ۲
مقاله عوامل درون و برون خانوادگی مؤثر بر گسست نسلی در خانواده ایرانی
✍️هوشیاری, نسیبه السادات؛ رحمتی, حسینعلی(1401). «بررسی عوامل درون و برون خانوادگی مؤثر بر گسست نسلی در خانواده ایرانی»، مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده, 3(6), 9-31.
شنبه ۲۰ آبان ۲
چرا از «دافی»ها استقبال میشود؟ (قسمت دوم)
«قالب» و «فُرم» ظرف و ابزار انتقال پیام هستند. از این رو هنگام برنامه سازی برای نوجوانان و جوانان بایستی به این مسئله توجه جدی شود. یک محتوا هراندازه هم ارزشمند و قوی باشد اگر به گونه ای جذاب و متناسب با ذائقه مخاطب تولید نشود به ذهن او منتقل نمیشود یا در آن «ته نشین» و ماندگار نمیگردد.
دوشنبه ۸ آبان ۲
📌اما نسل جدید و طلبه ها: چه خوش که «مهربانی» از دو سر بی
نمی شود فقط به طلبه ها ایراد گرفت که با تحولات زمان بیگانه اید، زبان نسل جدید را نمیفهمید و با آنها ارتباط ندارید. «ارتباط» فرایندی دوسویه است. روی دیگر این سکه آن است که نسل جوان هم شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه»ای از حوزه های علمیه داشته باشند، از تحولات آن آگاه شوند و آن خوش بینی و اعتمادی که از طلبه ها توقع دارند خود هم نسبت به آنها داشته باشند. ارتباط تعالی بخش و سازنده مستلزم همدلی، همفکری، همدردی و همراهی جوانان با طلاب و روحانیون «هم» است. فضای مجازی ابزاری بسیار مناسب و در دسترس برای این کار است... بسم الله.
سه شنبه ۲ آبان ۲
🌀طلبه ها و نسل جدید
جوانان و نوجوانان امروزی مسائل،دغدغه هاو دلمشغولی هایی دارند که تا اندازه ای با نسلهای پیشین متفاوت است.از آنجا که آینده مکتب و کشور در دست اینان است.عدم توجه جدی و شناخت کافیِ #حوزویان نسبت به این نسل میتواندخطر گسست ارتباط بین آنها و بخشی از مخاطبانشان را در پی داشته باشد.
📌از آنجا که این نسل هم از فضای مجازی تاثیر میگیرد هم بر آن تاثیر میگذارد، روحانیون هم باید ماهیت این تعامل دو سویه را به خوبی بشناسند و راه مواجهه معقول و منطقی با آن را بدانند.
سه شنبه ۲ آبان ۲
قبلی
51
52
53
54
55
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار