#اخلاق_فالوکردن (۲)
😎بلاگر مشهور فضای مجازی است. در ایران زندگی نمیکند ولی نزدیک یازده میلیون فالوور دارد. حدود یک هشتم جمعیت کل کشور. یعنی هر مطلب خوب یا بدی که میگذارد فقط در پیج خودش چندین میلیون بار دیده میشود؛ اگر انتشار مطالبش در صفحات دیگر را هم بیافزاییم که رقمی بسیار فراتر از این میشود. طبیعتا همه نه، ولی بسیاری از فالوورهایش با گفتار و رفتارش موافق اند و از آن تاثیر میپذیرند.
😎از این منظر، بلاگرها و سلبریتی ها را میتوان الگوهای اخلاقی بخشی از نسل امروز دانست. یکی از مهم ترین عواملی که آنان را به تشدید و تداوم تولید محتواهای بعضا غیراخلاقی شان تشویق میکند تعداد فالوورها و عکس العمل های آنان به صورت لایک و کامنت و فوروارد است. بنابراین، دنبال کننده های صفحات و سایت ها از نظر اخلاقی در مورد تاثیرات خوب و بد مطالبی که در آنها منتشر میشود مسوول اند.
❗️از این رو اخلاق حکم میکند که قبل از فشردن دکمه «فالو» ابتدا نسبت به پیامدهای کارمان بیاندیشیم؛ چرا که در عصر فضای مجازی پشیمانی بعدی فایده چندانی ندارد.
حسینعلی رحمتی
۹ مهر ۱۴۰۳
#فالو_کردن_مسوولیت_می_آورد
💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |