بیست و هفت

...
اصول اخلاقی خرید تلفن همراه برای بچه ها اصول اخلاقی خرید تلفن همراه برای بچه ها 📲یکی از نکاتی که والدین به آن توجه نمی‌کنند سن خرید تلفن همراه برای بچه ها، نوع گوشی، شیوه و روش استفاده، و نوع نظارت و مدیریت استفاده از آن است. آنها به جای توجه به «نیاز» بچه به «علاقه» او توجه می‌کنند. این کار آسیب های فراوانی را به دنبال دارد: موجب لوس و پرتوقع شدن بچه می‌شود، توان «نه» شنیدن را از او می‌گیرد، عادت می‌کند به جای تلاش برای به دست آوردن هرچیز با تهدید و اخاذی آن را به دست آورد.


📲حال اگر به هر دلیل خریدید آن را در شبکه های اجتماعی یا نزد دیگران به نمایش نگذارید. این کار موجب آزردگی والدین و فرزندانی می‌شود که توان خرید یک گوشی ساده را هم ندارند. از سوی دیگر، حس حسادت و کینه و انتقام یا سرقت را در دیگران بر می‌انگیزد. و حتی ممکن است فرزندتان قربانی بی فکری، یا بی اخلاقی و حس تفاخر شما شود.

جمعه ۴ آبان ۳
تفاخر، خودنمایی و زندگی نمایشی در فضای مجازی تفاخر، خودنمایی و زندگی نمایشی در فضای مجازی 💰اما اگر کسی اندکی تقید اخلاقی داشته باشد نه دارایی اش را جلوی دیگران جار می‌زند، نه این که چنین ویدیوهایی را تولید و منتشر می‌کند. چرا که این افراد راست بگویند یا دروغ، در هر صورت می‌دانیم در جامعه ما بسیاری از افراد با مشکلات معیشتی زیاد زندگی می‌کنند و این ویدیوها فقط حس حسرت، آزردگی، بدبخت بودن، ناامیدی، ناراحتی از وضع زندگی خود، و حتی حس کینه و انتقام نسبت به افراد پولدار را در آنان ایجاد می‌کند. حتی ممکن است موجب اختلاف همسران یا والدین و فرزندان شود که سرکوفت بزنند ببین بچه با این سن و سال چقدر در حسابش پول دارد و تو نداری.

چهارشنبه ۲ آبان ۳
فضای مجازی و ساخت گلوله برفی اخلاقی فضای مجازی و ساخت گلوله برفی اخلاقی ⛄️ این که تصویر کارهای ساده ای چون مساعدت یک فروشگاه به افراد کم درآمد یا برداشتن زباله از روی زمین را در فضای مجازی منتشر کنیم واقعا فایده ای دارد؟ پاسخ: بله. خیلی زیاد. نظریه «اثر گلوله برفی» می‌گوید هر چیز به ظاهر کوچک طی یک فرایند می‌تو اند به چیزی بزرگ تر و مهم تر تبدیل شود. مثل یک گلوله برف که در ابتدا کوچک است ولی با غلطیدن در شیب کوه تبدیل به یک گلوله بزرگ می‌شود.

سه شنبه ۱ آبان ۳
نقش «فرم» در تولید مجتوای اخلاقی فضای مجازی نقش «فرم» در تولید مجتوای اخلاقی فضای مجازی فضای مجازی یک #رسانه است و در رسانه صِرف داشتن محتوای خوب و مفید برای تاثیرگذاری بر مخاطب کافی نیست. ذائقه کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان زیباپسند است و گاه حتی فرم برای آنها مهم تر از محتواست. همین موجب شده که بسیاری از بلاگرها و سلبریتی ها محتوای بی فایده و گاه غیراخلاقی خود را به راحتی به خورد آنان بدهند و از میان آنها یارگیری کنند. يكشنبه ۲۹ مهر ۳📲  چالش اخلاقی زباله های الکترونیکی 📲 چالش اخلاقی زباله های الکترونیکی 📺 تولیدکنندگان بایستی حتی المقدور از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده کنند. کاربران هم وظیفه دارند به جای رها کردن در طبیعت، آنها را به موسساتی که برای تفکیک و بازیافت این زباله ها تاسیس شده تحویل دهند.
👋🏽«اخلاق فناوری اطلاعات» فقط درباره انتشار محتوای غیراخلاقی نیست. آسیب های مخربی که این فضا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بر محیط زیست دارد نیز از منظر اخلاقی باید مورد بحث قرار گیرد.

دوشنبه ۲۳ مهر ۳
آمار سایت
مشاهده کامل آمار