جدیدترین مقالات
...
🔴 عشقی که ابدی نیست (قسمت سوم)
🔴 عشقی که ابدی نیست (قسمت سوم)
🔴 عشقی که ابدی نیست (قسمت سوم)
#عشق_ابدی به مثابه نشانگانی از تحولات نسلی و تاثیر شبکههای اجتماعی
✍🏼 حسینعلی رحمتی
🔷 1. ساخت برنامه هایی از قبیل عشق ابدی، حضور برخی از جوانان ایرانی در آن، و از همه مهم تر، استقبال طیف قابل توجهی از جامعه ما از این برنامه ها نشان دهنده تغییر و تحولات فرهنگی، اجتماعی و حتی اخلاقی است که در بخش هایی از جامعه ایرانی شکل گرفته و به دلایلی روز به روز در حال گسترش است. بنابراین، همه افراد و نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت و اخلاق بایستی این نشانه ها را جدی بگیرند، ریشه یابی و آسیب شناسی کنند، و مشخص کنند علل و زمینه های این استقبال چیست. مجموع این کارها زمینه ساز مرحله مهم بعدی میشود که عبارت است از چاره اندیشی و ارایه راهکار برای کاهش تاثیرات مخرب این برنامه ها.
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
جدیدترین مقالات
»
کلاس کارگاه 🔸اخلاق هوش مصنوعی
آشنایی با جغرافیای اخلاق هوش مصنوعی
آشنایی با روش چالش شناسی اخلاقی هوش مصنوعی
جمعه ۱۹ خرداد ۲
💢گلزار، سلبریتی گری، کارکردهای اخلاقی شهرت، و مسئله هواداری
🔻 بنابراین، اگر منتقد یا مخالف سبک زندگی و اندیشه این افراد یا طرفداران شان هستیم، راه چاره نادیده گرفتن، تحقیر و تمسخر آنها «نیست» (که نوعا تاثیر معکوس میگذارد)، بلکه بایستی:
زمینه ها و عوامل استقبال و همدلی و همفکری بخشی از جامعه، به ویژه نسل جوان، با آنها را بشناسیم.
برای این کار موضوع را «از چشم این هواداران» و با توجه به «زیست جهان» آنها بررسی کنیم.
شنبه ۶ خرداد ۲
🔹 نخستین مدرسه تخصصی اخلاق پژوهی کاربردی فناوری اطلاعات
💢گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث، با همکاری دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی، و مدرسه علمیه فاطمی برگزار میکند:
🔹 نخستین مدرسه تخصصی اخلاق پژوهی کاربردی
✍️ با موضوع: اندیشه ورزی جُستارمحور درباب اخلاق فناوری اطلاعات
سه شنبه ۲ خرداد ۲
استارلینک و اخلاق: نه ترس، نه بی خیالی
فراگیر شدن فناوری هایِ محدودیت گریزی چون استارلینک نشان میدهد که دنیای امروز، و طبیعتا جامعه ما به عنوان یکی از اعضای آن، به احتمال بسیار زیاد دیر یا زود امکان دسترسی به فضای مجازی ای را پیدا میکند که ممکن است دیگر قابل محدود یا مسدودسازی نباشد. بنابراین، از منظر اخلاق پژوهی فناوری اطلاعات، بایستی ما «بدترین» وضعیت ممکن، یعنی «اینترنت بدون فیلترینگ» را تصور کرده و براساس آن تلاش های علمی و عملی خود را در زمینه «اخلاقِ فیلترینگ» طراحی و اجرا کنیم.
در این راستا، نکته های زیر بایستی مورد توجه قرار گیرد:
جمعه ۲۹ اردیبهشت ۲
استفاده از آموزه های دینی برای اخلاق فضای مجازی
💢فضای مجاز ی، از دستاوردهای بشر در عصر جدید است. بنابراین، آیا میتوان برای تدوین اصول اخلاقی مربوط به آن از آموزه های دینی استفاده کرد؟ا
سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲
قبلی
61
62
63
64
65
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار