چهل و نه
...
💢 فضای مجازی، دختر گمشده، «خانوادۀ» پیداشده
💢 فضای مجازی، دختر گمشده، «خانوادۀ» پیداشده
ناگهان خبر گم شدن یک دختر در فضای مجازی منتشر میشود. جنب و جوشی بین کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به راه میافتد و از کاربران عادی گرفته تا بلاگرها، در داخل و خارج کشور دست به کار میشوند؛ هر کس به اندازه توان و با ادبیات خاص خودش. جدیت ها و حساسیت های کاربران به گونه ای است که گویی هرکدام احساس میکنند دختر خودشان گم شده است.
نوعی حس همدلی و همراهی و تعلق جمعی در جامعه شکل میگیرد و هرکس فکر میکند در این زمینه اخلاقا وظیفه ای دارد که باید به بهترین وجه انجام دهد. این فعالیت ها از یک سو به جامعه آموزش میدهد، و از سوی دیگر به بستگان فرد مفقود یادآوری میکند که تنها نیستند.
📌اما در پس و پشت همه این تلاش ها یک نکته عیان میشود:
فضای مجازی امروزه میتواند عامل وحدت بخش و امیدبخش جامعه باشد؛ میتواند نشانمان دهد که همه ما اعضای یک خانواده ایم و باید به رغم همه اختلاف هایی که داریم، پشت و پناه یکدیگر باشیم و از هرکاری که بنیان این خانواده را سست میکند بپرهیزیم.
شنبه ۱۷ خرداد ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
پروژه قرآنی استاد مطهری و چگونگی تداوم آن در اخلاق اندیشی فضای مجازی
دکتر رحمتی با اشاره به این نکته که بهترین تجلیل از یک استاد، شناخت و بازبینی و تداوم پروژه فکری اوست، اضافه کرد که بنابراین با توجه به نیاز امروز جامعه، دانشجویان و طلاب باید از ابزارهای نوین امروزی مثل «فضای مجازی و هوش مصنوعی» برای تداوم کارنامه قرآنی استاد مطهری استفاده کنند.
يكشنبه ۲۳ اردیبهشت ۳
دختران و مسوولیت زیستِ دخترانه در فضای مجازی
🔹انصاف اقتضا میکند همان گونه که به فهم غیردقیق و ناکافی برخی بزرگترها درباره حضور دختران در فضای مجازی اشاره کردیم بایستی از این سو به کژفهمی برخی زنان و دختران نیز در این عرصه اشاره کنیم. این کژفهمی هایِ دو طرفه است که راه را برای رسیدن به یک نگاه مشترک و همدلانه میبندد.
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۳
💢 دختران عصر فضای مجازی، تحولات نسلی و کژفهمی های دو نسل
🔹 مناسبتی چون تولد حضرت معصومه(س) که روز دختر نامیده شده، فرصت مناسبی است تا موضوعات مربوط به نسل جدید دختران و زنان جامعه ما به طور جدی تر و عمیق تری مورد کاوش قرار گیرد. یکی از این موضوعات، آسیب شناسی نگاه متقابل این نسل با نسل «بزرگترها» از منظر عوامل موثر براخلاق و تربیت، به ویژه فضای مجازی، است. تا وقتی نگاه هر دو طرف به یکدیگر اصلاح نشود نمیتوان انتظار داشت که دو نسل بتوانند در مورد ارزش های اخلاقی، تربیتی و فرهنگی به یک «افق گفتمانی مشترک» در عرصه عمل و نظر دست یابند.
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۳
استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سازمان انتشارات پژوهشگاه به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم در یادداشتی به معرفی کتاب دو جلدی «طهور در ساغر» به قلم حسینعلی رحمتی پرداخته است که این اثر برای آشنایی جوانان با منظومهی فکری استاد مرتضی مطهری منتشر شده است.
مشروح این یادداشت در ادامه آمده است:
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۳
چالش های فراروی اخلاق دینی در عصر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی
نوزدهمین نشست علمی هفتگی «دین، چالش های روز» با عنوان «چالش های فراروی اخلاق دینی در عصر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینعلی رحمتی، عضو هیات علمی گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث در روز چهارشنبه۲۹فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱، با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث، انجمن کلام اسلامی و مرکز علمی پاسخگویی به مسائل دینی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر رحمتی هدف بحث را، شناخت برخی از چالش های عملی و نظری ناشی از فراگیر شدن فاوا و هوش مصنوعی عنوان کرد تا انگیزه ای برای راهکارهای جدی و عمیق ایجاد شود. ایشان با تعریف چالش، بیان کرد که چالش ها گاهی به صورت سوال و شبهه در عرصه نظر هستند و گاهی مشکل و مسئله در عرصه عمل.
گزارش از: ناهید ملمعی خوزانی
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۳
قبلی
46
47
48
49
50
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار