menusearch
harahmati.ir

جدیدترین مقالات

...
حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت 3) حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 3) حوزه های علمیه در مواجهه با نسل جدید، نه تنها باید وضعیت فعلی آنان ر ا بشناسند و به طور معقول و منطقی با آن مواجه شوند، بلکه لازم است آینده های کوتاه مدت و دراز مدتی که در پیش است را نیز در نظر بگیرند. بایسته است که از هم اکنون مطالعاتی جدی برای «آینده پژوهی» در حوزه های علمیه شکل گیرد و با توجه به سیر تحولات همه جانبه جامعه ما و همچنین جامعه جهانی، روند حرکت آینده این تحولات رصد شده و از جهت دین و دین داری و پرسش های فرا رو و شناخت فرصت ها و تهدیدهایی که این تغییرات در اختیار نهادهای دینی قرار می دهد مسئله را مورد مداقه قرار داده و برای آنها برنامه ها و راهکارهای مناسب تدوین شود. يكشنبه ۲۹ آبان ۱🟣 حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت 2) 🟣 حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 2) شناخت نسل جدید باید بر اساس نگاه مثبت و تعاملی با این نسل و از سر همراهی و همدلی و قائل شدن شخصیت و احترام برای آنها باشد. این کار به شرطی قرین موفقیت خواهد بود که جوان و جوانی به عنوان مجموعه ای از ویژگی های مثبت همچون شور و نشاط، کنجکاوی و جستجوگری، تعالی طلبی و میل به پیشرفت، علاقمندی، عشق و محبت طلبی نگاه شود. غفلت از این نگاه ، راه را بر همدلی و همراهی بسته و باعث خواهد شد نسل جدید نسبت به پذیرش مبلغان و منادیان دین و دین داری ، و در مواردی خود دین، از خود علاقه چندانی ابراز نکند.
جمعه ۲۷ آبان ۱
حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید   (قسمت ۱ ) حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت ۱ ) 🔹متن زیر (که در چند قسمت تقدیم می شود) بازنشر مقاله ای است که در سال 1385 منتشر شده است. بچه هایی که زمان نگارش این مقاله به دنیا آمده اند الان حدود شانزده ساله اند و مباحث مطرح شده، درباره آنان هم صدق می کند.
تعامل سازنده و تاثیر گذار بین روحانیان حوزه های علمیه و جوانان جامعه آنگاه حاصل خواهد شد که هر دو طرف به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی یافته و به طور جدی در صدد ایجاد گشایش در این مسیر باشند.
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱
بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌های نهادهای پژوهشی است بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌های نهادهای پژوهشی است حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی با اشاره به اینکه اساس و قدم‌های اولیه در تحقیق و پژوهش با ایده پردازی شکل می‌گیرد، گفت: بی‌توجهی به ایده‌پردازی یکی از ضعف‌های نهادهای پژوهشی ما است، سازمانی که می‌خواهد پیشرفت کند باید ایده‌ها را جدی بگیرد، هر چند به ظاهر غیرمعقول به نظر بیاید. چهارشنبه ۴ آبان ۱ ♦️ حوزه های علمیه و ضرورت تربیت طلابِ اَخفاپژوه ♦️ حوزه های علمیه و ضرورت تربیت طلابِ اَخفاپژوه طلابِ اَخفاپژوه بايستي در چند زمينه به طور تخصصي آموزش ببينند: ماهيت و کارکردهاي فناوري اطلاعات، روش ايده پردازي اخلاقي، روش بهره گيري از آموزه هاي ديني درباره موضوعات نوپديد از قبيل فناوري اطلاعات، و روش پژوهش و نگارش.
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱
آمار سایت
مشاهده کامل آمارسایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب