

حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 3)
حوزه های علمیه در مواجهه با نسل جدید، نه تنها باید وضعیت فعلی آنان ر ا بشناسند و به طور معقول و منطقی با آن مواجه شوند، بلکه لازم است آینده های کوتاه مدت و دراز مدتی که در پیش است را نیز در نظر بگیرند. بایسته است که از هم اکنون مطالعاتی جدی برای «آینده پژوهی» در حوزه های علمیه شکل گیرد و با توجه به سیر تحولات همه جانبه جامعه ما و همچنین جامعه جهانی، روند حرکت آینده این تحولات رصد شده و از جهت دین و دین داری و پرسش های فرا رو و شناخت فرصت ها و تهدیدهایی که این تغییرات در اختیار نهادهای دینی قرار می دهد مسئله را مورد مداقه قرار داده و برای آنها برنامه ها و راهکارهای مناسب تدوین شود.
يكشنبه ۲۹ آبان ۱
🟣 حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت 2)
شناخت نسل جدید باید بر اساس نگاه مثبت و تعاملی با این نسل و از سر همراهی و همدلی و قائل شدن شخصیت و احترام برای آنها باشد. این کار به شرطی قرین موفقیت خواهد بود که جوان و جوانی به عنوان مجموعه ای از ویژگی های مثبت همچون شور و نشاط، کنجکاوی و جستجوگری، تعالی طلبی و میل به پیشرفت، علاقمندی، عشق و محبت طلبی نگاه شود. غفلت از این نگاه ، راه را بر همدلی و همراهی بسته و باعث خواهد شد نسل جدید نسبت به پذیرش مبلغان و منادیان دین و دین داری ، و در مواردی خود دین، از خود علاقه چندانی ابراز نکند.
بیتوجهی به ایدهپردازی یکی از ضعفهای نهادهای پژوهشی است
حجتالاسلام والمسلمین رحمتی با اشاره به اینکه اساس و قدمهای اولیه در تحقیق و پژوهش با ایده پردازی شکل میگیرد، گفت: بیتوجهی به ایدهپردازی یکی از ضعفهای نهادهای پژوهشی ما است، سازمانی که میخواهد پیشرفت کند باید ایدهها را جدی بگیرد، هر چند به ظاهر غیرمعقول به نظر بیاید.
چهارشنبه ۴ آبان ۱
♦️ حوزه های علمیه و ضرورت تربیت طلابِ اَخفاپژوه
طلابِ اَخفاپژوه بايستي در چند زمينه به طور تخصصي آموزش ببينند: ماهيت و کارکردهاي فناوري اطلاعات، روش ايده پردازي اخلاقي، روش بهره گيري از آموزه هاي ديني درباره موضوعات نوپديد از قبيل فناوري اطلاعات، و روش پژوهش و نگارش.
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24