هفتاد و دو
...
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
♨️عشقی که ابدی نیست (قسمت اول)
نگاهی به برنامه «عشق ابدی» از منظر تحولات نسلی و تاثیرات اخلاقی شبکههای اجتماعی
✍🏼 حسینعلی رحمتی
▪️الف) مدتی است یک برنامه واقعیتانگار (ریالیتی شو) به نام «عشق ابدی» با حضور برخی دختران و پسران ایرانی و اجرای خانم بازیگری که خارج از کشور زندگی میکند در بستر یوتیوب در حال پخش است، و البته در دیگر شبکه های اجتماعی هم تبلیغ و بازنشر میشود.
▪️در این برنامه که قرار است در صد قسمت پخش شود، چند دختر و پسر مدتی در یک خانه با هم زندگی کنند و در موقعیت های مختلف یکدیگر را میسنجند تا بتوانند شخصیت ایده آل (یا به تعبیر خود برنامه، عشق)شان، آن هم «عشق ابدی شان» را پیدا کنند (و البته جایزه چند هزار دلاری آن را هم دریافت کنند).
▪️این برنامه در شبکه های مختلف اجتماعی بازدید فراوانی داشته و علاوه بر دیده شدن، ظاهرا برای مجری و بازیگران و طبیعتا پشتیبان مالی برنامه ثروت و شهرت خوبی را به دنبال داشته است، به گونه ای که تعداد فالوورهای برخی شرکت کنندگان طی این مدت به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده، و خود مجری هم که مدتی پیش به خاطر مشکلات مالی قصد داشت به کشور برگردد به نظر میرسد از فقر نجات پیدا کرده است.
🔻ادامه دارد...
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
⭕️ شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (4)
🔹 نقش «معادباوری» در تقویت انگیزش اخلاقی کاربرانِ فضای مجازی
الف)
از دین و باورهای دینی هم میتوان برای تقویت نظارت درونی و انگیزه سازی برای پرهیز از کارهای نادرست در فضای مجازی بهره فراوان برد. امام حسین(ع) در مواضع مختلف و با بیان های گوناگون راهکاری را برای درست زندگی کردن ارائه کرده اند که امروز میتوانیم از آن برای زیست اخلاقی در فضای مجازی هم استفاده کنیم.
شنبه ۱۵ مرداد ۱
🌺 شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (3)
یکی از موضوعات مهم در بحث اخلاق فضای مجازی، چگونگی تقویت کنترل درونی و صیانت داخلی کاربران در برابر وسوسه ارتکاب رذائل اخلاقی در این فضا است. از این رو برای وادار کردن کاربران به زیست اخلاقی در این فضا، بیش و پیش از نظارت های بیرونی و کارهایی چون فیلترینگ، بایستی در صدد تقویت اهرم هایی برای خودکنترلی و نظارت درونی بود. در سیره و سنت حضرت اباعبدالله(ع) خصیصه ای وجود دارد که میتواند به عنوان یکی از این اهرم ها مورد استفاده قرار گیرد. و آن «احساس عزت مندی» و «حفظ کرامت نفس» است. عزت نفس یعنی «حریم، حرمت و احترام» قائل شدن برای خود و ارزشمند دانستن شخصیت خویش.
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱
💠 شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (2)
کی از لوازم حسینی زیستن در فضای مجازی آن است که هرگونه فعالیت ما در این فضا، چه به صورت فردی (مانند گذاشتن یک پست یا انتشار یک تصویر)، چه گروهی (مانند مشارکت در چالش های اینترنتی) در راستای اهداف اخلاقی باشد.
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱
💢 شیعه حسینی، و زیست اخلاقی در فضای مجازی (۱)
(به یاد پدر و مادر سفرکرده ام؛ که مرا درس آموز مدرسه حسینی کردند)
🔻 1. فضای مجازی عرصه نوین زندگی انسان امروز است. از این رو در این فضا هم، مثل فضای فیزیکی، مراعات اصول اخلاقی امری لازم و ضروری است. اما سوال این است: «بایدها و نبایدهای زیست اخلاقی در این فضا را از کجا به دست آوریم؟». برای این کار، افزون بر آموزه های عقلانی، از گفتار و کردار پیشوایان دینی نیز میتوان بهره گیری کرد. این کار برای کسانی که خود را مقید به سلوک دینی و پیروی از پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) میدانند دست کم از نظر ایجاد انگیزه اخلاقی نقشی به سزا دارد.
يكشنبه ۹ مرداد ۱
قریبِ غریب
پیشکش به محضر منادی انسانیت؛ حسین(ع)
جمعه ۷ مرداد ۱
قبلی
71
72
73
74
75
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار