harahmati.ir
دسته بندی
جدیدترین مقالات
...
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۵)
وقتی گفته میشود طلبه ها باید با بلاگرها و دیگر فعالان فضای مجازی برای تولید محتوای سالم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند، برای برخی افراد سوءتفاهم هایی پیش میآید که هم مانع فهم درست مقصود میشود، هم مانع برداشتن گام های عملی در این زمینه. مثلا عده ای میگویند چرا طلبه ها میخواهند در «همه» کارها دخالت کنند؟ یا میگویند یعنی «فقط» طلبه ها مقید به اخلاق اند و بقیه مردم، از جمله فعالان فضای مجازی، بی اخلاق؟
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۴
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۵)
❇️ سخنی با مدیر محترم حوزههای علمیه (۵)
وقتی گفته میشود طلبه ها باید با بلاگرها و دیگر فعالان فضای مجازی برای تولید محتوای سالم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند، برای برخی افراد سوءتفاهم هایی پیش میآید که هم مانع فهم درست مقصود میشود، هم مانع برداشتن گام های عملی در این زمینه. مثلا عده ای میگویند چرا طلبه ها میخواهند در «همه» کارها دخالت کنند؟ یا میگویند یعنی «فقط» طلبه ها مقید به اخلاق اند و بقیه مردم، از جمله فعالان فضای مجازی، بی اخلاق؟
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
جدیدترین مقالات
»
🔥 مثل آدامس به ذهن شان میچسبد
👋🏼 تاثیرات برخورد بزرگترها با #نوجوان ها تا آخر عمرباقی میماند. امروزه هم در برخورد با آنها چه «در» فضای مجازی چه «درباره» فضای مجازی مواظب گفتار و رفتارمان باشیم، که میتواند آنها را «یدخلون فی دین الله» کند یا «یخرجون عن دین الله».
يكشنبه ۳۱ تیر ۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی (2)
کارکرد دوگانه فضای مجازی در تحولات نسلی
نسل زد در دامن فضای مجازی به دنیا آمده و با آن بزرگ شده و اینک نه تنها از آن به عنوان «ابزار»، که به عنوان مجال و محلی برای «زندگی» استفاده میکند. از منظر تحولات نسلی، فضای مجازی دراین زمینه کارکرد دوگانۀ «فاعلیت» و «نمایشگری» را دارد. یعنی:
از یک سو با معرفی سبک(های) زندگی متفاوت و الگوهای اخلاقی جدید، نوع نگاه اخلاقی این نسل را به خودشان، دیگران، و سنت های فرهنگی و دینی جامعه تغییر میدهد، و حتی گاه آنها را به منتقد این سنت ها تبدیل میکند. و از سوی دیگر، همین فضای مجازی، به ویژه پلتفرم های تصویرمحور آن مثل اینستاگرام، هم چون آینه ا ی است که این سبک زندگی جدید (که طبیعتا از نظر بزرگترها غیررسمی، غیرشرعی، یا غیراخلاقی است) را نشان میدهد. توجه داشته باشیم که در چند سال اخیر، از وقتی که کلیپ های حضور متفاوت زنان و دختران در هیات های عزاداری در فضای مجازی منتشر شد توجه و حساسیت دیگران را برانگیخت و موجب اظهار نظر موافقان ومخالفان شد.
جمعه ۲۹ تیر ۳
ما، نسل زد، و تحولات نسلی (۱)
با نگاهی به روند حضور دختران و زنان در هیات های عزاداری به ویژه هیات های زنجیرزنی در چند سال اخیر و با توجه به برخی عوامل و زمینه های آن میتوان گفت به احتمال زیاد در آینده این حضور بیشتر و پررنگ تر هم خواهد شد. از این رو از هم اکنون باید این «پدیده» را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و برای مواجهه معقول، منطقی و موثر با آن چاره ای اندیشید، تا از این به بعد با حضور آنها در هر مناسبت مذهبی (مثل محرم و رمضان)، ملی (مثل نورزو و چهارشنبه سوری) یا سیاسی (مثل انتخابات)، نزاع و اختلاف و افتراق در این زمینه تازه و تکثیر نشود.
پنجشنبه ۲۸ تیر ۳
♨️ تحولات نسلی، از پذیرش تا چالش
پذیرش #تحولات_نسلی به معنای موافقت با همه دیدگاه ها و رفتارهای نسل جدید نیست، بلکه نخستین گام برای شناخت علائق، انگیزه ها، آرمان ها، ویژگی ها، دغدغه ها و خصائص، و به طور کلی فضای گفتمانی این نسل، و یافتن روش #تعامل درست با آنهاست. بدون این کار، اختلافات و تعارضات دو نسل هر روز بیشتر میشود.
چهارشنبه ۲۷ تیر ۳
💢 فضای مجازی، مراسم عزاداری، و حضور نوجوانان در یک «اتمسفر معنوی»
از این که نوجوان ها و جوان ها در برابر هجمه فضای مجازی به باورهای دینی آسیب ببینند نگران و دغدغه داریم ولی مهم تر از آن، لازم است بیاندیشیم که در برابر این تندباد حوادث چگونه میتوان هویت دینی و شخصیت اخلاقی آنها را حفظ کرد.
حضور نوجوانان و جوانان در مراسم دینی و مذهبی از قبیل محرم و عزاداری امام حسین(ع) یکی از بهترین روش ها برای این کار است. قرار گرفتن آنها در یک «اتمسفر مقدس و روحانی» برای شان یک «تجربه دینی» جذاب است که به خوب بودن و خوب زیستن تشویق شان میکند. روشن است که این خوبی در فضای فیزیکی باقی نمیماند و در فضای مجازی هم آنان را حفظ میکند.
يكشنبه ۲۴ تیر ۳
قبلی
51
52
53
54
55
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار
طراحی توسط
سایت ساز خبری
✖
❮
❯