یکصد و پنج
...
💔عشقی که ابدی نیست (قسمت دوم)
💔عشقی که ابدی نیست (قسمت دوم)
💔عشقی که ابدی نیست (قسمت دوم)
تعارضهای برنامه «عشق ابدی» با سنتهای اخلاقی، فرهنگی و دینی ما
✍🏼 حسینعلی رحمتی
🔻ظاهرا هدف برنامه عشق ابدی (جدای از وجه سرگرمی آن) آموزش دادن به جوانان است که چگونه عشق و شریک عاطفی خود را برای ایجاد یک رابطه بشناسند و چه بسا زندگی مشترک هم تشکیل دهند. فرایند حضور و نوع مراوده ای که این دختران و پسران دارند با آن چه در سنت فرهنگی و دینی ما هست تفاوت ها و تعارض های جدی دارد:
▪️۱. در جامعه ما معمولا این گونه آشنایی ها با اطلاع یا نظارت بزرگترها انجام میشود ولی در این برنامه خبری از بزرگترها نیست.
▪️۲. در جامعه ما معمولا دختر و پسر در جلسات آشنایی از نظر نوع پوشش مراعات جدی دارند، به ویژه دختران، و حتی سخن گفتن دختر و پسر همراه با نوعی احترام و حجب و حیا است ولی در این برنامه برخی از افراد گاهی نیمه برهنه هستند، و در مواردی از لمس بدن یکدیگر یا بیان سخنان زشت و سخیف ابایی ندارند.
▪️۳. در فرهنگ ما معمولا معیارهای کیفی مثل اخلاق و شخصیت و نجابت و حیا و عفت و خانواده دار بودن جزو معیارهای اصلی است ولی در این برنامه معیارهای شکلی از قبیل نوع آرایش و پوشش و اندام به عنوان معیار انتخاب معرفی میشود. و کسی هم پاسخ نمیدهد که اگر در صدد پیدا کردن عشق واقعی و ابدی خویش است چرا در برنامه ای شرکت کرده که برایش جایزه مالی تعیین کرده اند و قرار است برای میلیون ها نفر نمایش داده شود.
برای مطالعه ادامه مطلب کلی کنید...
سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۴
عکس ها و تصاویر حسینعلی رحمتی
تصاوير
گالری تصاویر
ویدیوهای «بررسی اخلاقی شبکه های اجتماعی»
چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶
مشاهده گالری تصاویر بیشتر
آم علی
بي سواد بود و کارش خشت مالي.
ساده بود و بي شيله پيله در خوراک و پوشش و خوش صحبت و طناز در گفت و گو.
عمويمان نبود ولي «آم علي» ( عموعلي) صدايش مي کرديم.
اگر استاد حقيقي را کسي بدانيم که آدمي را علاوه بر تعليم، تربيت هم مي کند او را ميتوانم يکي از استادان خود بدانم.
شنبه ۶ مرداد ۹۷
اينترنت، هوش مصنوعي و زايش انساني ديگر و جامعه اي جديد
در دو يا سه دهه آينده وضعيت اينترنت، فضاي مجازي و هوش مصنوعي به کجا خواهد رسيد؟ در آن زمان زندگي و شيوه تفکر انسان ها به چه صورت خواهد بود؟ اينها برخي از سوالاتي است که #آينده_پژوهان (futurists) و فعالان عرصه #آينده_پژوهي از هم اکنون بررسي آن را آغاز و به گمانه زني درباره آنها پرداخته اند.
سه شنبه ۱۲ تیر ۹۷
معرفي موضوع براي پايان نامه: آب و خشکسالي از منظر اخلاق
کم آبي معضلي است که در اين سال ها نه تنها دامن گير کشور ما که تا اندازه اي در ديگر کشورها هم مسئله ساز شده است و در برخي مناطق ممکن است در آستانه تبديل شدن به يک بحران باشد. #کم_آبي جداي از ابعاد اقتصادي، سياسي، امنيتي، اجتماعي و رواني، از نظر اخلاقي هم تاثيرات و تبعاتي دارد که بايد از سوي اخلاق پژوهان مورد تامل و توجه قرار گيرد.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷
آيا رفتارهاي اخلاقي ما بر اساس تاملات قبلي است؟
استاد گرامي آقاي دکتر صادق نيا به بهانه واقعه اخيري که در فرانسه رخ داد و مهاجر 22 ساله اهل #مالی با به خطر انداختن جانِ خودش، جان یک #کودک_فرانسوی را نجات داد و شهروند اين کشور شد، بحثي را درباره نسبت اخلاق با فلسفه مطرح کرده و از جمله گفته اند:
« انگیزههای اخلاقی حاصل تأمل و تفکّر نیستند. [...] کمترین درنگ و کوچکترین حسابگری آنها از بین برده و گاه به متضاد خود تبدیل میکند. فلسفه نقطهی شروع اخلاق نیست.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷
نيامده اي که بايد آمده اش بدانيم
«آينده پژوهان افرادي هستند که مقدار قابل توجهي از وقت خود را، چه با حقوق چه بي حقوق، صرف نظريه پردازي درباره آينده جامعه مي کنند. و هرچند ريشخند کردن آنها به خاطر پيش بيني هاي علنا ماورايي و به ظاهر احمقانه شان مي تواند سرگرم کننده باشد، اما بايد آينده پژوهان را جدي بگيريم؛ زيرا درکانون جنبش آينده پژوهي پول، نفوذ، قدرت سياسي، و دسترسي به الگوريتم هايي نهفته است که به طور روزافزون بر زندگي حرفه اي، سياسي و خصوصي ما حکمراني مي کنند.» (اونيل، 1396: 37).
يكشنبه ۶ خرداد ۹۷
قبلی
101
102
103
104
105
بعدی
آمار سایت
مشاهده کامل آمار