اصول اخلاقی مبلغان در برخورد با مخاطبان فضای مجازی
به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، کارشناس اخلاق در فضای مجازی، اقدام به انتشار فایلهای تصویری با عنوان «تبلیغ به مقیاس ثانیه ها» با موضوع آموزش بایسته های استفاده از فضای مجازی برای مبلغان دین پرداخته است.
وی در نهمین قسمت این سلسله گفت وگو ها به بیان اهمیت مخاطب شناسی پرداخت و اظهار کرد: در جلسات گذشته اهمیت استفاده مبلغان دین از شبکه های اجتماعی و برخی از بایسته ها و چالش ها را بیان کردیم. همچنین گفتیم برای تهیه یک مطلب باید چه نکاتی را در نظر گرفت و برای انتشار آن در شبکه های اجتماعی باید چه نکاتی را مراعات کنیم. در این جلسه بحث مهم دیگری درباره استفاده مبلغین از شبکه های اجتماعی را بیان خواهیم کرد. بحث امروز درباره مخاطب است.
وی افزود: در جلسه اول گفتیم کار مبلغ ابلاغ پیام است و ابلاغ پیام چند رکن دارد: یکی محتوای پیام است، یکی رساننده پیام است؛ یکی ابزار انتقال پیام است و یکی هم مخاطب. اگر همه مسیرهایی که تاکنون گفتیم به خوبی طی شده باشد اما شما با مخاطبتان ارتباط درستی برقرار نکنید، همه زحمتی که برای تبلیغ کشیده اید از دست خواهد رفت.