سوالات یا انتقادات و پیشنهادات خود درباره کتاب را میتوانید در پایین همین صفحه درج کنید.
کتاب «تزاحم اخلاقي در شبکه هاي اجتماعي؛ از چالش تا تصميم» که تحقيق و نگارش آن حدود چهار سال به طول انجاميده بود بحمدلله منتشر شد. اين کتاب تا اينجا جامع ترين کتابي است که درباره دشواري هاي تصميم گيري و به طور خاص تزاحم ها و تعارض هاي اخلاقي در شبکه هاي اجتماعي و درباره شبکه ها اجتماعي نوشته شده است.
🔻اثری درباره عصر شبکه ها، مجال نُوینِ کنشگری اخلاقی؛ شبکه ها و دشواری تصمیم گیری اخلاقی؛ تبیین تزاحم های مربوط به استفاده، دسترسی، اعتماد، و انتشار محتوا در فضای مجازی؛ فرایند ده مرحله ای شکل گیری دوراهه های اخلاقی در شبکه ها؛ معیارها و سنجه های ده گانه ترجیح و تصمیم گیری در مواجهه با این تزاحم ها.
🔻مخاطبان:
همه کسانی که به نوعی با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ارتباط اند: از کاربران عادی گرفته تا نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی، اساتید، طلاب و دانشجویان رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، اخلاق، و دیگر علاقه مندان به تحقیق وتدریس در زمینه اخلاق کاربردی و اخلاق فناوری اطلاعات.
🌀🌀 راهنمای خرید کتاب
مبلغ «یکصد و چهل هزار تومان» (کتاب+هزینه پست) را به شماره کارت
5041-7210-7803-4692
(بانک رسالت، به نام عزت ملَمّعی خوزانی) واریز کرده و فیش پرداختی را همراه با آدرس دقیق پستی به آدرس:
rahmati_admin@
(رحمتي [آندرلاين] ادمين)
در یکی از پیام رسان های ایتا يا تلگرام ارسال کنید.
🔻 کد پستی را حتما درج کنید.
🔻 در صورت تمایل به دریافت کتاب با امضای نویسنده، لطفا یادآوری فرمایید.
🔻🔻همچنین در صورت تمایل میتوانید از این آدرسکتاب را از فروشگاه ناشر به صورت آنلاین خریداری کنید.
تشکر
مشخصات کتاب:
عنوان کتاب: تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم.
نویسنده: حسینعلی رحمتی
ناشر: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث؛ پژوهشگاه قرآن و حدیث؛ پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی.
نوبت چاپ: چاپ اول
تاریخ نشر: 1401
تعداد صفحات: 263ص.
شماره کتابشناسی ملی: 9087139
شابک: 2-188-207-622-978
پژوهش حاضر در سه بخش و هشت فصل سامان یافته است که به قرار ذیل است:
بخش اول: مفاهیم و کلیات
فصل اول: دیرینه شناسی شبکه های اجتماعی
فصل دوم:شبکه های اجتماعی و چالش تزاحم اخلاقی
بخش دوم: اقسام تزاحم اخلاقی در شبکه ها
فصل سوم:دشواره استفاده
فصل چهارم:دشواره دسترسی
فصل پنجم:دشواره اعتماد
فصل ششم:دشواره انتشار
بخش سوم: الگوی حل تزاحم اخلاقی
فصل هفتم: «فرایند مواجهه» با تزاحم اخلاقی در شبکه ها
فصل هشتم: «سنجه های» ترجیح و تصمیم گیری هنگام تزاحم وظايف
پشت جلد کتاب:
درهمتنيدگي شبکههای اجتماعی با زندگي انسان امروز، مرتبطان با اين فناوريها را گاه در برابر چندين وظیفه اخلاقی قرار میدهد که انجام همزمان آنها گرچه برایشان الزامي است، ولی در عمل مقدور نیست. از آنجا که این وضعیتِ تزاحم يا تعارضآمیز میتواند بر زندگي فردي و اجتماعي نسل فعلی، و حتی نسلهای آینده تاثير بگذارد، نيازمند کاوش جدي است. کتاب حاضر ضمن بازشناسی نقطه تلاقی شبکههای اجتماعی و اخلاق، برای نخستین بار به تفصیل اقسام اين تزاحمها و فرایند شکلگیریشان را معرفی، و با بهرهگیری از دانش فلسفه اخلاق و آموزههای اسلامی، ده سنجه یا معیار را برای اتخاذ بهترین تصمیم هنگام مواجهه با آنها ارائه میکند.
مباحث کتاب، افزون بر مدرسان و محققان اخلاق فناوری اطلاعات، برای همه کساني که با فضای مجازی ارتباط دارند، از کاربران عادی گرفته تا نهادهای حاکمیتی، قابل استفاده است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |