


🔥«مدیریت شهرت» در فضای مجازی چیه، و چرا از خود شهرت مهمتره؟
▪️دنیای عجیبی شده. شبکه های اجتماعی می تواند یک شهروند عادی و گمنام را در عرض چند ساعت به آن چنان شهرتی برساند که حتی افراد خارج از کشور هم او را بشناسند. نوعی «شهرتِ بادآورده».خوب، این امری معمول در شبکه ها است و ظاهرا نمی شود جلوی آن را گرفت.
▪️شهرت هم تیغ دو لبه است: می تواند ابزاری برای کارهای پسندیده یا ناپسند شود. بستگی دارد به این که فرد مشهور شده بتواند وضعیت جدید را بهدرستی «درک» و آن را «مدیریت» کند یا نه.
▪️ یعنی اگر قصد دارد از شهرت خود استفاده کند با افراد آگاه و دلسوز مشورت نماید که چه کارهایی را باید انجام دهد و چه کارهایی را نباید انجام دهد. اگر هم می خواهد به زندگی عادی اش برگردد باز هم باید مشورت نماید که چگونه خود را از بازی ها و بازی سازان رسانه ای دور بدارد تا بازیچه دست آنها نشود.
📌 شهروندان عادی و ساده دل معمولا نمی دانند در این وضعیت ناخواسته ای که دچارش شده اند چه باید بکنند. این وظیفه اطرافیان و دوستان و بستگان است که به آنان هشدارهای لازم را بدهند و چند متخصص اخلاق و رسانه را به آنها معرفی کنند.
حسینعلی رحمتی
۱ اسفند ۱۴۰۳
💥«اندکی اندیشه» ضرر ندارد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24